L'enllaç de les vies verdes entre Sant Joan i la Garrotxa fa el primer pas

El Consorci Vies Verdes encarrega la redacció del projecte constructiu que estarà fet al maig mentre continua pendent la connexió Ripoll - Campdevànol

Publicat el 18 de març de 2011 a les 15:33
El nou tram de via verda passarà per la collada de Santigosa. Foto: Google Maps

La connexió entre les vies verdes del Ripollès amb la de la Garrotxa i la resta de les comarques gironines ha fet un primer pas. El Consorci Vies Verdes de Girona ha contractat la redacció del projecte constructiu per enllaçar Sant Joan de les Abadesses i la Vall de Bianya, un tram que hores d'ara s'ha de fer per carretera.

A finals de mes de maig estarà redactat el projecte d'aquest nou tram de 16,5 km de longitud i 2,5 metres d'amplada. Fonts del Consorci han explicat que en la redacció s'haurà de determinar el tram entre Sant Joan i la collada de Santigosa –actualment es passa per la carretera GI-521) mentre que a partir d'aquest punt –cap a Santa Llúcia del Puigmal, el Molí d'en Solà i Sant Pere Despuig- està més clar. Entre aquest nucli de la Vall de Bianya i Olot encara quedarien algun tram pendent per evitar la N-260.

Hauria de ser una realitat abans d'acabar el 2013

Aquest projecte, molt reivindicat tant pel Consorci com pels ajuntaments implicats, hauria de ser una realitat abans d'acabar el 2003. I és que forma part del programa Enllaç per connectar amb rutes cicloturistes les comarques gironines i les nord-catalanes i que compta amb fons europeus per aquest període. Tot i així, la resta del finançament s'haurà d'aconseguir majoritàriament del Ministeri espanyol de Medi Ambient.

Mentre fa un primer pas la connexió entre les rutes del Ferro (Sant Joan-Ripoll) i del Carrilet (Olot-Girona-Sant Feliu de Guíxols) fa un primer pas Política Territorial va anunciar la possible inversióde de 5 milions per tal que hi hagi una via verda entre Sant Joan i Setcases.

Ripoll-Campdevànol, ara sí?

Mentrestant continua pendent des del 2007 l'enllaç de Ripoll a Campdevànol. El gerent del Consorci, Emili Mató, ha explicat a ElRipollès.info que hores d'ara pràcticament s'han superat tots els obstacles d'una tramitació que ha definiit com a "supercomplexa". En aquest sentit el tram de Ripoll a Campdevànol es va encallar per diversos motius -com el cost per quilòmetre o la passera sobre el Freser a Campdevànol- que ja s'han superat. Tanmateix, el projecte del Ripollès es fa conjuntament amb dos més de la Garrotxa i del Gironès fet que ho alenteix encara més.

Emili Mató considera que amb totes les autoritzacions dels organismes competents i amb la partida pressupostada el Ministeri espanyol de Medi Ambient podria licitar l'obra en pocs mesos. En aquest sentit, ha apuntat que les obres no començarien abans de sis mesos però que no veus motius perquè torni a quedar encallat.