L'Astralpool CN Sabadell, campió de la Supercopa d'Europa

El Club es converteix en el que més n’ha guanyat, amb quatre

Publicat el 08 de novembre de 2023 a les 08:54
L'Astralpool CN Sabadell s'ha proclamat campió de la Supercopa d'Europa de waterpolo, després d'imposar-se 14-11 a l'UVSE Budapest. Es tracta de la quarta Supercopa que guanya el Sabadell en les seves sis participacions, i es converteix en el club que més n’ha guanyat, per davant de l’Olympiacos Piraeus (3) i l’Orizzonte Catania (2).

El Sabadell va començar avançant-se en el marcador amb dos gols de Bea Ortiz i Maica García, però les hongareses van empatar amb dos penals. Maartie Keuning i Irene González s'encarregaven de tornar a situar l'avantatge de dos gols al marcador quan faltava 1 minut i mig pel final del primer quart, i Judith Forca, d'ampliar-la fins a 5-3.

El segon parcial va estar marcat per un intercanvi de gols entre els dos equips: Irene González situava el 6-3, el Budapest s'acostava fins al 6-4, i Bea Ortiz s’encarregava d’establir el 7-4. Les hongareses tornaven a retallar distàncies però Sabrina Van der Sloot posava el 8-5, que era contestat per l’UVSE només 15 segons després. Encara hi va haver temps per dos gols més: el 9-6 de Maartje Keuning, i el 9-7 amb el qual es va arribar a la mitja part del partit.

Després del descans, el CN Sabadell tornava a agafar les regnes, amb dos gols de Maica Garcia i Paula Leiton per situar un avantatge de quatre. L’UVSE no es rendia i responia amb dos gols més per situar l’11-9, però una mà de Judith Forca quan faltaven 2’17 pel final del quart tornava a posar els tres gols d’avantatge. Un avantatge que les sabadellenques van saber gestionar durant l’últim quart: Paula Leiton marcava el 13-9, que les hongareses van contestar amb un parcial de 2-0 situant un 13-11 quan faltava 1’35 pel final del partit. A la jugada següent, Forca posava el definitiu 14-11.

De l’alineació del CN Sabadell, quatre jugadores han jugat totes les Supercopes: Laura Ester, Mati Ortiz, Maica Garcia i Judith Forca. Aquestes dues darreres, a més, són les màximes golejadores del Club en aquesta competició, amb 12 i 11 dianes respectivament.