"La gent es ve a fer la graduació i en un període de dues o tres setmanes arriben ja muntades, completament noves", ha explicat el responsable de campanyes de Creu Roja, Fernando Cuevas. Així serà al llarg del dia per la seu de Creu Roja, al voltant d'una trentena pel matí i la mateix proporció per la tarda.
Un 25% dels beneficiaris són infants
El perfil de les persones que es beneficien d'aquesta campanya, prèviament seleccionades per personal de l'organització humanitària, són per motius econòmics. "És un alliberament per a les famílies d'aquesta despesa domèstica", ha destacat Cuevas. El soci de Multiópticas, Josep Maria Porta, ha posat èmfasi en la canalla. Concretament, "una quinzena de la seixantena de persones que es graduen la vista són nens", ha precisat.
Porta ha ressaltat la importància en els infants, "perquè pot derivar en fracàs escolar i això a la llarga, dificulta la seva inserció social". Ha detallat que és la 29a acció d'aquestes característiques engegada per la firma, 20 de les quals amb Creu Roja i nou restants en l'àmbit nacional i internacional, en aquesta última dues al Senegal i al Nepal. Al cap i a la fi, ha reflexionat, "les empreses hem de tornar a la societat part de la seva feina, i més en el sector sanitari".
Una de les usuàries, que s'ha graduat la vista, Maria Puerta, ha aplaudit la iniciativa, "m'han tractat molt bé" i hi havia "una gran varietat per escollir. Tot molt bonic".

Un usuari escollint ulleres Foto: Albert Hernàndez
Projecte pilot a Barcelona
Cuevas ha recordat que el germen va ser a Barcelona, l'octubre de 2011. Des d'aleshores, s'ha anat "replicant" per l'Estat espanyol i aquesta és la segona vegada que arriba a Catalunya. Ha posat en valor que la iniciativa contribueix a alguns dels objectius de l'agenda 2030 per al desenvolupament sostenible.