​La Generalitat encarrega la redacció del projecte constructiu per connectar els FGC del Vallès amb els del Baix Llobregat

El tram, de quatre quilòmetres, inclou tres noves estacions i compta amb un pressupost de 238 milions d'euros

Usuaris baixant a l'estació de Can Feu - Gràcia dels FGC a Sabadell
Usuaris baixant a l'estació de Can Feu - Gràcia dels FGC a Sabadell | Albert Segura
Redacció
30 de maig de 2019, 14:59
Actualitzat: 18:13h
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha encarregat a Infraestructures.cat la redacció del projecte constructiu de perllongament de la línia Llobregat - Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) entre les estacions de Plaça Espanya i Gràcia, a Barcelona. El projecte detallarà tècnicament l’obra civil necessària per a la construcció de quatre quilòmetres nous de túnel i de tres noves estacions i la remodelació de la de Plaça Espanya, amb un pressupost estimat de 238 MEUR.

Les tres noves estacions seran Hospital Clínic, on es podrà fer l'intercanvi amb la línia 5 de metro; Plaça Francesc Macià, on es podrà enllaçar amb el Trambaix; Gràcia, on es podrà connectar amb la línia Barcelona-Vallès i Plaça Espanya, que comportarà la remodelació del vestíbul de l’estació d’FGC existent i de l’intercanviador amb l’L1 i l’L3 de metro.

El perllongament de la línia Llobregat-Anoia està inclòs en el Pla Director d'Infraestructures 2011-2020 com a actuació prioritària i ampliarà la cobertura de transport públic a la Nova Esquerra de l'Eixample.