El Departament de Territori i Sostenibilitat ha encarregat a Infraestructures.cat la redacció del projecte constructiu de perllongament de la línia Llobregat - Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) entre les estacions de Plaça Espanya i Gràcia, a Barcelona. El projecte detallarà tècnicament l’obra civil necessària per a la construcció de quatre quilòmetres nous de túnel i de tres noves estacions i la remodelació de la de Plaça Espanya, amb un pressupost estimat de 238 MEUR.
Les tres noves estacions seran Hospital Clínic, on es podrà fer l'intercanvi amb la línia 5 de metro; Plaça Francesc Macià, on es podrà enllaçar amb el Trambaix; Gràcia, on es podrà connectar amb la línia Barcelona-Vallès i Plaça Espanya, que comportarà la remodelació del vestíbul de l’estació d’FGC existent i de l’intercanviador amb l’L1 i l’L3 de metro.
El perllongament de la línia Llobregat-Anoia està inclòs en el Pla Director d'Infraestructures 2011-2020 com a actuació prioritària i ampliarà la cobertura de transport públic a la Nova Esquerra de l'Eixample.
La Generalitat encarrega la redacció del projecte constructiu per connectar els FGC del Vallès amb els del Baix Llobregat
El tram, de quatre quilòmetres, inclou tres noves estacions i compta amb un pressupost de 238 milions d'euros
Ara a portada
Publicat el 30 de maig de 2019 a les 14:59
Actualitzat el 30 de maig de 2019 a les 18:13