Nou sistema per buscar feina a Sabadell

​L’Ajuntament posa en marxa un innovador sistema de borses de treball

Publicat el 28 de juny de 2018 a les 09:40
L’Ajuntament de Sabadell ha dissenyat un nou sistema de borses de treball amb l’objectiu d’incorporar persones de tots els perfils professionals, des de persones d’oficis, subalterns, personal administratiu i de gestió, atenció al públic o persones amb titulació universitària diversa, tenint en compte l’aparició de noves titulacions i llocs de treball emergents.

El sistema ha estat acordat amb tots els sindicats presents a la negociació (UGT, CCOO i SPPM-CAT), valorant-se especialment la seva transparència, agilitat, que són de fàcil accés i igualitàries. L’objectiu de l’Ajuntament és canviar de paradigma pel que fa a les polítiques de
selecció, tot incorporant eines avaluadores altament validades com són les proves d’aptitud i competències professionals.

Aquest canvi es fa en un moment en què cal donar resposta a les creixents necessitats de personal degut tant a la prohibició de contractació de nou personal que durant anys s’ha patit per marc normatiu, fet que ha comportat importants mancances de personal, com a la creixent jubilació de personal municipal producte de l’envelliment natural de la plantilla.

Els sistemes actuals són costosos, s’allarguen molt, són desconeguts per una gran majoria de ciutadans i comporten una gran inversió de temps en preparar i estudiar-se els temaris per presentar-se a proves públiques. Això fa que les persones en cerca d’ocupació o de nous reptes no identifiquen l’administració com un espai de noves oportunitats, i molt especialment els més joves.

Els punts clau del nou sistema de borses temporals fonamentades en els principis d’igualtat, mèrit, capacitat, publicitat i transparència passen per crear quatre grans borses en funció del nivell de titulació requerida, tothom pot participar i té cabuda:

- Personal tècnic (grups A1 i A2) organitzada en quatre àmbits: ciències socials i humanitats, tecnològic, ciències i docència artística.

- Personal de gestió operativa (grup C1) amb estudis de batxillerat o equivalent, organitzada en quatre àmbits: suport administratiu, suport operatiu, atenció al públic i oficis.

- Personal de suport auxiliar (grup C2) amb estudis d’ESO o equivalent organitzada en quatre àmbits: suport administratiu, suport operatiu, atenció al públic i oficis.

- Personal de suport logístic (grup AP) sense nivell d’estudis específics, organitzada en dos àmbits: subalterns i operaris.

D'altra banda, cal superar un procés format per quatre proves de caràcter obligatori i eliminatori. Les proves consistiran en tests adreçats a valorar les capacitats intel·lectuals i competencials dels aspirants, una prova d‘expressió escrita i una entrevista. Es prioritzarà el perfil de persones amb un nivell alt de compromís amb la gestió dels serveis públics, eficients i resolutives.

La borsa quedarà formada per les persones que hagin superat totes les proves ordenades de més a menys puntuació en funció de les qualificacions obtingudes. Es reservarà un 10% de places per a persones amb una situació de discapacitat reconeguda superior al 33%.

Gestió de les borses

Les borses tindran una durada de dos anys i estan destinades a cobrir necessitats temporals.
En primer lloc, al juliol, es començarà per seleccionar persones amb titulació universitària, de grau o antigues llicenciatures o diplomatures o equivalents. Posteriorment es faran la resta de perfils professionals: oficis, administratius, operaris, etc.