La UAB estrena nou logo i les xarxes se'n mofen

Després de 30 anys, el campus de Bellaterra presenta nova imatge corporativa

Publicat el 13 de juny de 2023 a les 15:55
Actualitzat el 13 de juny de 2023 a les 18:02
De cop i volta, la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) ha estrenat aquest dimarts un nou logotip. El centre universitari de Bellaterra ha canviat d'imatge per un disseny que "afavoreix una lectura més accessible de la sigla UAB i, per tant, referma el compromís de la Universitat amb l’accessibilitat", apunten en un comunicat. Tot plegat, amb la voluntat de visibilitzar la identitat i els valors del centre d'una manera més propera i entenedora arreu del món.

Així doncs, desgranen que el verd de la nova tipografia representarà el nou "color corporatiu" del campus; a través de la qual, asseveren, s’ha fet un treball específic per ressaltar el dinamisme en la lletra A, convertint-ne la barra horitzontal en una diagonal per "evocar un bri d’herba i alhora la pàgina d’un llibre obert". 

Així doncs, a banda de deixar de fer servir l'A de color bronze que ha representat la UAB els darrers 30 anys, també s'abandona la tipografia Helvetica Neue per una Telegraf, que aporta un "esperit més jove" a la marca.

No obstant l'explicació, les xarxes, poc convençudes, s'han mofat del canvi. Diversos usuaris han carregat contra la senzillesa de la nova imatge tot rient-se de l'auster disseny gràfic presentat que s'assimila a la imatge de la Junta d'Andalusia.