
L'actuació de la BRIMO, en moment del setge al Parlament Foto: Adrià Costa/ND
La polèmica Brigada Mòbil dels Mossos -"La BRIMO"-, la unitat antiavalots de la policia catalana, està sota control, no només públic sinó institucional. La darrera estadística del departament d'Interior a la que ha tingut accès Nació Digital així ho indica. Durant el 2013, la BRIMO va patir fins a 7 investigacions de la Divisió d'Afers Interns dels Mossos, DAI, per actuacions relacionades amb incidents d'ordre públic.
Aquesta xifra multiplica per tres les practicades per la DAI que el 2011 en va dur a terme dues investigacions i tres investigacions l’any 2012. Ara s'està tancant l'estadística del 2014. Una dada de la imatge de control i fiscalització que el nou organigrama d'Interior vol donar a la polèmica unitat.
Els fets de la plaça Goya
Una d'aquestes investigacions va acabar amb un dels agents implicats en el cas de la Plaça Goya de Barcelona, apartat de "l'especialitat de l'ordre públic". Segons ha informat el mateix departament d'Interior en una resposta parlamentària a la que ha tingut accès Nació Digital, l'agent identificat en una gravació casolana sobre com bufetejava sense motiu un jove en una manifestació convocada l'u de Maig de 2012 a la plaça Universitat de Barcelona.