En total, 15 noves unitats, permetran un nou itinerari tipus metro amb trens a Terrassa i Sabadell cada 5 minuts respectivament, 2,5 a Sant Cugat.
— Carlos (@trenesmania) March 8, 2022
Dels nous trens, destaca especialment la il·luminació, les pantalles d'informació, el nou tapissat o els endolls sota cada seient. pic.twitter.com/luUes1ZDvU
Construïts a la fàbrica suïssa de Stadler a València i muntats als tallers de Rubí, els nous ferrocarrils estan formats per quatre cotxes de dos tipus diferents, formant dos semi-trens simètrics. Construïts amb aliatges d'alumini, tenen una longitud d'uns 80 metres i disposen d'una cabina de conducció a cada extrem, pas diàfan entre cotxes, i poden assolir una velocitat màxima de 90 km/h, com la resta de trens de la línia.
El vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, ha celebrat l'augment de la freqüència en la connexió de les comarques vallesanes amb la capital catalana. "Descarbonitzem la mobilitat i vertebrem el país amb un transport públic més competitiu", ha apuntat. En la mateixa línia, la presidenta de FGC, Marta Subirà, ha reivindicat que aquesta operació permetrà assolir una "capacitat màxima d'oferta d'110 milions de places" de transport públic.
Aquest estiu ja es va posar en marxa una nova subestació elèctrica de tracció a Bellaterra que assegurarà la potència del subministrament de la línia amb una generació extra de fins a 5.400 kW amb un disseny basat en paràmetres de seguretat, fiabilitat, eficiència, eficàcia i sostenibilitat.Hem estrenat els primers nous trens de la línia Barcelona-Vallès de #FGC. D’aquí uns mesos entraran en servei els 15 previstos i guanyarem freqüències en la connexió del Vallès amb Barcelona. Descarbonitzem la mobilitat i vertebrem el país amb un #transportpúblic més competitiu. pic.twitter.com/Ki558AjH4b
— Jordi Pu1gnerO (@jordiPuignero) March 7, 2022