La defensa de l'exfutbolista del Barça Dani Alves ha demanat aquest divendres a l'Audiència de Barcelona la llibertat per al seu client, empresonat des del gener per suposadament haver agredit sexualment una noia el 31 de desembre a la discoteca Sutton de la capital catalana. El seu advocat ha reiterat que no hi ha risc de fuga, ja que justament fa poques setmanes ha empadronat els seus dos fills adolescents a Catalunya per matricular-los a l'escola el curs que ve, ja que volen estudiar en universitats espanyoles. No obstant, la Fiscalia i l'acusació particular consideren que aquest element no és prou garantia que Alves romandrà a l'Estat mentre no hi hagi sentència.
En una vista d'aproximadament una hora, totes les parts han reiterat els arguments que ja han dit en els últims mesos a favor i en contra de la presó provisional del futbolista. Segons han explicat fonts jurídiques, l'advocat d'Alves, Cristobal Martell, ha reivindicat que el seu client va donar una nova versió dels fets quan va declarar al jutjat d'instrucció per segon cop, a l'abril. Llavors, Alves deia que la noia havia acceptat voluntàriament mantenir relacions sexuals amb penetració en el lavabo del reservat del Sutton.
A més, Martell ha detallat alguns dels aspectes que creu rellevants d'un informe pericial encarregat per ell a un detectiu privat sobre l'anàlisi de les imatges de les càmeres de seguretat de la discoteca. En aquestes càmeres, que graven el reservat i altres zones comunes, Martell al·lega que no hi va haver cap coacció a la noia i que aquesta va flirtejar amb Alves i després va entrar voluntàriament al lavabo. No obstant, la mateixa Audiència ja va dir que el que es jutjava era el que havia passat dins del lavabo, on no hi ha càmeres.
La fiscal i l'acusació particular han defensat un cop més la versió de la noia, han recordat que les empremtes de la víctima al lavabo i una ferida que té al genoll quadren amb la seva versió i no la d'Alves. Per contra, la defensa també ha al·legat per refermar el seu arrelament a l'Estat, que Alves ha donat de baixa quatre o cinc de les nombroses empreses que el futbolista brasiler té al seu país natal. Però l'acusació particular ha recordat que l'investigat segueix tenint nombrosos interessos econòmics al Brasil i això pot facilitar la seva fugida allà, país que no té tractat d'extradició amb Espanya.
Per últim, Martell ha aportat nova documentació per reafirmar la suposada voluntat d'arrelament a Catalunya. Així, ha aportat els documents per demanar el DNI, l'empadronament i la matriculació en un centre educatiu de l'àrea de Barcelona dels seus dos fills. Segons la defensa, tots dos volen estudiar en universitats espanyoles, i per això volen fer el batxillerat aquí. Però la Fiscalia i l'acusació particular han al·legat que aquest projecte de vida a l'Estat sembla "fictici", ja que en les seves primeres declaracions Alves volia tornar a Mèxic i no va esmentar la voluntat dels seus fills d'estudiar a Espanya.
A més, la sol·licitud d'empadronament i matriculació s'han fet al maig, quan el futbolista havia declarat per segon cop al jutjat d'instrucció i li havien denegat per tercer cop la llibertat. Fiscalia i acusació particular també han recordat al tribunal que la instrucció de la causa pràcticament està acabada i falta poc per al judici, cosa que permetria escurçar la presó preventiva. De fet, només queda pendent una exploració psicològica de la víctima, perquè forenses judicials i de la defensa puguin comprovar els símptomes i les seqüeles que té.
Alves intenta sortir de presó al·legant que ha empadronat els fills a Catalunya
L'acusació i la Fiscalia reiteren que, malgrat aquest moviment, no hi ha prou garanties que l'exfutbolista del Barça no marxarà del país

- Vista pel cas Dani Alves a l'Audiència de Barcelona amb les parts implicades -
- ACN / Blanca Blay
ARA A PORTADA
Publicat el 09 de juny de 2023 a les 12:40
Et pot interessar
-
Societat Denuncien que Seat exclou el català de les visites guiades a la planta de Martorell
-
Societat Un grup de ball català es proclama subcampió de la Mundial de hip-hop a Arizona
-
Societat La Catalunya Nord demana més autonomia i més català a l'escola
-
Societat L'oferta de cursos públics de català arriba per primera vegada a les 40.000 places en un trimestre
-
Societat Es crema un restaurant peruà al barri de Sants
-
Societat Detenen un home a l’aeroport del Prat per transportar droga a l’equipatge i a l’interior del cos