El jutge de l'Audiència Nacional espanyola Ismael Moreno ha arxivat la causa oberta contra els titellaires Alfonso Lázaro i Raul García per enaltiment del terrorisme. Moreno va enviar els dos artistes a presó el passat mes de febrer després que representessin en el barri madrileny de Tetuán, davant públic infantil, l'obra La Bruixa i Don Cistóbal on mostraven un cartell on es podia llegir Gora Alka ETA.
Cinc dies més tard, Moreno els va deixar en llibertat i els va obligar a comparèixer davant el jutjat. Ara, mesos després, el magistrat s'uneix al criteri de la Fiscalia i assegura en la interlocutòria que els titellaires només pretenien fer una crítica "a l'actuació policial".
A més, el jutge no admet a tràmit les denúncies presentades per dues associacions de víctimes contra els actors Alberto San Juan i Gloria Muñoz, que van tornar a representar a Madrid l'obra i van mostrar el mateix cartell.
Arxivada la causa contra els titellaires de Madrid per enaltiment al terrorisme
Societat
El jutge de l'Audiència Nacional espanyola Ismael Moreno assegura que els actors només pretenien fer una crítica "a l'actuació policial"
ARA A PORTADA
-
Política Habitatge al centre i crisi en educació: així arriba Illa al gran debat del Parlament Bernat Surroca Albet
-
Societat Manifestants tallen carrers a Barcelona per pressionar el govern espanyol amb el decret d'habitatge Neus Climent / Agències
-
-
Política Sánchez treballa «contrarellotge» per alinear el bloc de la investidura per l'habitatge Natàlia Pinyol | Pau Espí Solé
-
Política Junqueras posa condicions a Sánchez per aprovar el decret d'habitatge: més topalls i pròrroga de dos anys als contractes Pau Espí Solé
Publicat el
28 de juny de 2016 a
les 13:50
Et pot interessar
-
Societat
José Creuheras recorda el seu amic Isak Andic: «Era generós i detallista, una persona excepcional»
-
Societat
Interrompuda l'R8 entre Granollers Centre i Martorell per una incidència en la infraestructura
-
Societat
CCOO se suma a l’acampada de Sol i reclama un «tsunami social» per un decret d’habitatge ambiciós
-
Societat
Després d'Isak Andic, Josep Juanpere: una segona mort sotraga l'«upper Diagonal»
-
Societat
15-M II: concretar el dret a l’habitatge
-
Societat
Els menors tutelats no poden jugar a futbol federat a Catalunya: «És una discriminació inacceptable»
