Autoritzat l'assaig clínic final de la vacuna catalana contra la Covid

La ministra de Ciència, Diana Morant, explica que el fàrmac "es pot anar adaptant a les diferents variants"

Publicat el 01 de febrer de 2022 a les 09:01
L'Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) ha autoritzat l'assaig clínic final de la vacuna catalana contra la Covid-19. Així, la farmacèutica Hipra, amb seu a Amer, pot fer el pas previ abans de rebre l'autorització de l'Agència Europea de Medicaments. 

Hipra iniciarà aquesta fase en què necessita 3.000 voluntaris i es desenvoluparà en 15 hospitals de l'estat espanyol, així com Portugal i Itàlia. L'objectiu d'aquesta fase és comprovar si la vacuna és eficaç i segura com a dosi de reforç en persones que han rebut dosis d'altres farmacèutiques. La previsió és que la vacuna estigui llesta el segon trimestre del 2022 amb capacitat de producció de 600 milions de dosis.

La ministra de Ciència i Innovació, Diana Morant, va ressaltar aquest dilluns que fins ara la vacuna catalana ha tingut "resultats molt satisfactoris" en les diferents fases de la recerca. "Els resultats han estat molt bons, dona una gran resposta d'immunitat contra la Covid-19, i fins i tot presenta bons resultats contra l'òmicron", ha detallat.

Igualment, la ministra va destacar que aquesta vacuna, com que està basada en una plataforma de recombinació de diverses proteïnes, "es pot anar adaptant a les diferents variants". "Els resultats són bons, no s'han presentat efectes adversos en els voluntaris", ha insistit.

Finalment, Morant ha qualificat de "fita" si finalment s'aconsegueix autoritzar aquest fàrmac. "En un país on abans de la pandèmia no hi havia cap empresa que fabriqués o participés del procés de les vacunes humanes. Ens ajudarà a nosaltres i a la resta del món en aquest repte", ha reblat.

[plantillacoronavirus]