Barcelona ha guanyat aquest dimarts el premi Capital Europea de la Innovació que entrega per primera vegada aquest 2014 la Comissió Europea. La capital catalana s'ha imposat a Grenoble i Groningen, les altres dues finalistes, després d'un procés de selecció on també competien París, Espoo i Màlaga. El premi el recull l'alcalde de la ciutat, Xavier Trias, que participa a la Convenció sobre Innovació 2014 a Brussel·les. El projecte guanyador destaca el paper de la ciutat en la promoció de les noves tecnologies per apropar l'administració i els ciutadans i millorar el creixement econòmic sostenible i el benestar dels barcelonins. El guardó està dotat amb 500.000 euros per promoure la innovació.
Barcelona ha guanyat el premi amb el projecte "Barcelona com a ciutat de les persones" o iBarcelona, que inclou una sèrie d'iniciatives per cobrir les necessitats dels ciutadans a través de les noves tecnologies de la tecnologia i la informació (TIC). "L'ecosistema innovador" premiat a Barcelona es basa en tres pilars fonamentals: el 'Govern Obert', el projecte de les 'Smart Cities' i la millora de la mobilitat.
Entre les iniciatives hi ha, per exemple, la informació als ciutadans i a les empreses, com Ciutadà Llest, o les eines per promoure un creixement sostenible, com l'enllumenat intel·ligent o el Vehicle Verd. En la mateixa línia, també s'han valorat les mesures preses en matèria d'innovació i benestar social.
La candidatura de Barcelona també ha estat valorada per la promoció d'aliances entre els ens públics i privat, que la capital ha impulsat amb vincles amb empreses com CISCO, IBM, Telefónica, Schneider o Alcatel-Lucent. En el projecte també es destaquen les aliances amb centres de recerca i universitats com i2GAT, CESCA, INRIA o l'Institut de Tecnologia de Dublín.
ARA A PORTADA
-
-
Política Turull celebra que el Suprem hagi quedat «desautoritzat» amb l'aval del TC a l'amnistia Oriol March
-
Societat Tres ferits en esfondrar-se el fals sostre de l'estació de Rodalies de Fabra i Puig a Barcelona Pau Espí Solé
-
Societat La Sagrada Família es fa un embolic amb el futur dels edificis afectats per l'escalinata de la Glòria David Cobo
-
Societat Collboni tira endavant amb Junts i ERC la pujada (progressiva) de la taxa turística als creueristes de pas David Cobo
Publicat el
11 de març de 2014 a
les 11:58
Et pot interessar
-
Societat
Un nou estudi desmenteix part de l'informe PISA: l'alumnat privilegiat no empitjora més que la resta
-
Societat
El jutge deixa a un pas de judici el CEO de Glovo per un delicte contra els drets dels treballadors
-
Societat
Oques Grasses posa a la venda «les últimes entrades» per al seu comiat a l’Estadi Olímpic
-
Societat
Els Mossos defensen la infiltració en una assemblea docent i es neguen a demanar perdó
-
Societat
Ayuso topa amb el rebuig ciutadà al The District en la inauguració a Madrid
-
Societat
Alterat el servei de bus de Barcelona per la vaga dels treballadors de TMB
