Barcelona ha guanyat aquest dimarts el premi Capital Europea de la Innovació que entrega per primera vegada aquest 2014 la Comissió Europea. La capital catalana s'ha imposat a Grenoble i Groningen, les altres dues finalistes, després d'un procés de selecció on també competien París, Espoo i Màlaga. El premi el recull l'alcalde de la ciutat, Xavier Trias, que participa a la Convenció sobre Innovació 2014 a Brussel·les. El projecte guanyador destaca el paper de la ciutat en la promoció de les noves tecnologies per apropar l'administració i els ciutadans i millorar el creixement econòmic sostenible i el benestar dels barcelonins. El guardó està dotat amb 500.000 euros per promoure la innovació.
Barcelona ha guanyat el premi amb el projecte "Barcelona com a ciutat de les persones" o iBarcelona, que inclou una sèrie d'iniciatives per cobrir les necessitats dels ciutadans a través de les noves tecnologies de la tecnologia i la informació (TIC). "L'ecosistema innovador" premiat a Barcelona es basa en tres pilars fonamentals: el 'Govern Obert', el projecte de les 'Smart Cities' i la millora de la mobilitat.
Entre les iniciatives hi ha, per exemple, la informació als ciutadans i a les empreses, com Ciutadà Llest, o les eines per promoure un creixement sostenible, com l'enllumenat intel·ligent o el Vehicle Verd. En la mateixa línia, també s'han valorat les mesures preses en matèria d'innovació i benestar social.
La candidatura de Barcelona també ha estat valorada per la promoció d'aliances entre els ens públics i privat, que la capital ha impulsat amb vincles amb empreses com CISCO, IBM, Telefónica, Schneider o Alcatel-Lucent. En el projecte també es destaquen les aliances amb centres de recerca i universitats com i2GAT, CESCA, INRIA o l'Institut de Tecnologia de Dublín.
ARA A PORTADA
Publicat el 11 de març de 2014 a les 11:58
Et pot interessar
-
Societat Unes 3.000 persones es manifesten a Barcelona per l'Orgull LGTBI+ al marge de «la comercialització del Pride»
-
Societat Un miler de persones protesten a Barcelona contra l'ampliació de l'aeroport: «Aconseguirem que no tiri endavant»
-
Societat El Govern reivindica la conquesta de drets LGTBI+ contra qui vol «tornar a la negra nit»
-
Societat Què és la meningitis vírica, la infecció que pateix Aitana Bonmatí?
-
Societat «Ens vam casar quan es va legalitzar el matrimoni igualitari perquè hem de fer servir els drets que conquerim»
-
Societat Àngels Esteller deixa l'acta de regidora del PP a Barcelona per centrar-se al Parlament