Canvi important en l'àmbit de la salut. Els infermers i les infermeres ja poden receptar ibuprofèn i paracetamol als pacients per al tractament de la febre. Així ho ha determinat una guia del Ministeri de Sanitat publicada aquest dimecres al Butlletí Oficial de l'Estat sobre les possibilitats d'indicació, ús i autorització de dispensació de medicaments.
En concret, el document pretén orientar les actuacions dels infermers, ja sigui per iniciar l'ús del medicament d'ibuprofèn o paracetamol, modificar la pauta, prorrogar, suspendre el tractament o finalitzar-ho. Es tracta de la sisena guia de dispensació de medicaments subjectes a prescripció mèdica per part dels infermers. Prèviament, el Ministeri de Sanitat ha publicat guies per a infermeria en casos de ferides, diabetis tipus 1 i tipus 2, cremades, ostomies i sobre anticoagulants orals.
[noticiadiari]2/267114[/noticiadiari]
El seguiment del tractament amb antitèrmics ja és una pràctica habitual dels infermers en l'àmbit de les seves competències, tant en atenció primària com en l'àmbit hospitalari, així com l'educació sanitària a la població per a l'autogestió de símptomes lleus. Ara, però, als antitèrmics se li suma el permís per receptar paracetamol i ibuprofèn.
L'actuació dels infermers i infermeres està destinada a controlar la febre, augmentar la confortabilitat de la persona i disminuir les complicacions associades a aquest símptoma. Ara bé, la guia remarca que el paper del personal d'infermeria no exclou en cap cas la valoració per part de metges quan el quadre del pacient ho precisi.
[plantillavirals]
Canvi en les receptes d'ibuprofèn i paracetamol per tractar la febre
Els infermers i infermeres poden ara prescriure l'ús d'aquests medicaments en el cas de tenir el símptoma, igual que ja es feia amb els antitèrmics
ARA A PORTADA
Publicat el 03 de gener de 2024 a les 14:28
Et pot interessar
-
Societat Una tempesta solar provoca una caiguda global de les comunicacions per satèl·lit
-
Societat El temps d'aquest dilluns 15 de setembre: continuen els núvols
-
Societat Calculadora dels lloguers: pagues més que els teus veïns?
-
Societat Retencions a l'AP-7 per un accident de múltiples vehicles
-
Societat Els Bombers reben més de 430 avisos per les fortes pluges
-
Societat Mor un home de 71 anys mentre treballava en una nau industrial a Rubí