Gairebé una hora després, al voltant de les 11 del matí, Adif ha comunicat que l'avaria ha estat solucionada i que els trens recuperaven la freqüència de manera gradual. Durant la incidència, els combois només avançaven amb autorització prèvia del personal d'Adif per garantir la seguretat. Consegüentment, això ha provocat que els trens quedessin aturats a les estacions davant les queixes dels usuaris, també sobre les condicions en plena onada de calor.
[noticiadiari]2/261571[/noticiadiari]
Tal com han explicat personal d'Adif a aquest diari, no s'aturaven els trens a les estacions d'Arc de Triomf i la Sagrera, tot i que a un quart d'onze s'ha recuperat el servei. Als usuaris que es trobaven a les dues parades se'ls ha demanat que agafessin el metro per poder arribar fins a plaça Catalunya. Allà, s'han trobat que els combois de les línies R1, R2 -nord i sud-, R3 i R4 pateixen retards que superen els 40 minuts. A més, les dues últimes línies han estat desviades per passeig de Gràcia, on sí que s'aturaven de manera excepcional, tot i que ara ja tornen a passar per plaça Catalunya.
Davant un dia més d'incidències a Rodalies, càrrecs del Govern com la consellera de la Presidència, Laura Vilagrà, el d'Interior, Joan Ignasi Elena, i la de Territori, Ester Capella, han insistit en la necessitat que el govern espanyol traspassi la gestió del servei a la Generalitat. "Volem decidir la xarxa ferroviària del nostre país", ha assegurat Capella. El traspàs es tracta d'una de les demandes històriques de l'executiu català i que estarà sobre la taula en la negociació sobre la investidura de Pedro Sánchez.
Les incidències de rodalies afecten diàriament la vida de milers de persones del nostre país. No ens cansarem de demanar el traspàs íntegre del servei (vies, catenàries, trens) i l’aportació econòmica necessària. Volem decidir la xarxa ferroviària que volem per al nostre país.
— Ester Capella Farré (@estercapella) August 24, 2023
[plantillavirals]