Un de cada cinc catalanoparlants assegura haver tingut problemes per demanar en la seva llengua al restaurant perquè cap cambrer el podia entendre. És un dels resultats que recull la darrera enquesta sobre els hàbits de consum a Catalunya publicada aquest dimecres per l'Agència Catalana de Consum. Es tracta d'una de les grans preocupacions dels consumidors catalanoparlants, del 54,2% concretament, que temen que no hi hagi ningú que el pugui atendre en el seu idioma quan van a menjar fora.
I és que el sector de la restauració és un dels que concentra més problemes i inconvenients pel que fa a la llengua, segons els consumidors. Prop d'un de cada tres (29,2%) denuncia que no acostuma a poder ser atès en català i el 27%, que topen sovint amb el fet que només hi hagi disponible la carta en castellà. A més, un de cada deu assegura que, sovint, el rètol dels establiments tampoc està en català.
D'altra banda, els consumidors castellanoparlants diuen topar amb situacions de discriminació lingüística en molta menor mesura. El 86,3% celebra no haver patit cap d'aquests inconvenients, mentre que la resta denuncia principalment haver anat a restaurants sense una carta en castellà (9,1%). Si bé, a quatre de cada deu els preocupa que no hi hagi cap cambrer que els pugui atendre en la seva llengua.
[noticiadiari]2/261725[/noticiadiari]
L'estudi s'ha elaborat a partir d'entrevistes telefòniques a 1.000 persones realitzades durant el novembre de 2022 i, d'altra banda, ha revelat que la publicitat enganyosa és la pràctica comercial que més preocupa a la ciutadania. Gairebé la meitat dels consumidors ha reconegut que ha estat víctima d'aquest perill. Altres qüestions que generen neguit són els augments injustificats de preu, els problemes relacionats amb l'atenció postvenda, els enganys i la inclusió de clàusules abusives en els contractes.
«Cap cambrer entén el català»: el 20% dels catalanoparlants diu topar sovint amb la discriminació als restaurants
La darrera enquesta sobre els hàbits de consum a Catalunya recull que més de la meitat dels catalans estan preocupats perquè hi hagi algú que els pugui atendre en la seva llengua en el sector de la restauració
ARA A PORTADA
-
Setge a la burocràcia: el Govern agilitza vuit dels tràmits estrella de l'administració Bernat Surroca Albet
-
«La direcció pública professional implica generositat dels partits, perquè es lliguen de mans» Bernat Surroca Albet
-
-
-
Els Mossos conclouen que la manca d'integració va afavorir la radicalització dels terroristes del 17-A Marc Orts i Cussó
Publicat el 24 d’agost de 2023 a les 15:07
Actualitzat el 24 d’agost de 2023 a les 15:39
Et pot interessar
-
Societat Niubó obre la porta a reduir més les ràtios als centres d'alta complexitat
-
Societat Controlat l'incendi de Mont-ras que ha fet confinar diversos nuclis de població
-
Societat Amb el cap cobert de tradició: el barreter que sobreviu al centre de Barcelona
-
Societat El temps d'aquest dilluns 4 d'agost: sol i augment de temperatures
-
Societat Falcons per espantar gavines, l'estratègia dels hotels a primera línia de mar
-
Societat Restablerta la circulació de l'R3 entre Granollers i Vic