Catalunya té una de les xarxes de carretera més segures de l'Estat

Concentra el 3,2% dels "trams blancs", aquells de més de 25 km. en què no s'ha produït cap accident mortal en 5 anys

Publicat el 30 de juliol de 2013 a les 12:37
Catalunya té un dels números més baixos de trams de carreteres en els quals no s'han produït accidents mortals en els últims cinc anys. En concret, concentra el 3,2% de tots els "trams blancs" de la Xarxa de Carreteres de l'Estat. Els "trams blancs" són aquells amb una longitud superior als 25 kilòmetres en què no s'ha produït cap accident mortal en, com a mínim, cinc anys.

Aquestes dades es desprenen del tercer informe sobre "trams blancs" elaborat per la Fundació Mapfre, que ha permès analitzar l'evolució d'aquest tipus de trams des de 1989 a Espanya i identificar els nous trams més segurs.

L'estudi destaca que la Xarxa de Carreteres de l'Estat, que representa aproximadament el 15% de tota la xarxa espanyola, compta actualment amb el doble de "trams blancs" que fa deu anys. També subratlla que existeixen 24 carreteres en les quals més de la meitat de la seva longitud són "trams blancs· i entre elles, destaquen la A-41 (a Ciudad Real), la R-4 (a Madrid), la A-63 (a Astúries), la AP-36 (entre Cuenca i Toledo), la A-22 (a Osca), i la N-629 (per Burgos i Cantàbria). Els quilòmetres de "trams blancs" representen el 24% de la xarxa estatal de carreteres.

Madrid i Galícia són altres de les comunitats amb menor número de “trams blancs”, ja que concentren el 0,8 i el 5,5 per cent del total, respectivament, degut principalment a l'alta densitat de trànsit que suporten les carreteres madrilenyes i a les característiques topogràfiques del terreny gallec.

Contràriament, les carreteres que en registren més són a Castella i Lleó, Castella-La Manxa i Extremadura, que concentren el 25, 20 i 11% del total, respectivament. En aquestes comunitats, les seves vies transcorren generalment per terrenys plans i tenen bona visibilitat.