L'Agència de Salut Pública de Barcelona ha declarat un brot de verola del mico a la capital catalana després de detectar sis casos entre el juliol i l'agost. Des de l'entitat informen i recorden que el fet de detectar cert nombre de casos concrets per a determinades malalties contagioses, com la verola del mico, ja es considera un brot. Per això mateix, "amb només sis casos", ja és un brot com a tal.
En aquest context, es comunica a la Subdirecció General de Vigilància i Resposta a Emergències de Salut Pública (SGVRESP) de l'Agència de Salut Pública de la Generalitat i s'informa al sistema sanitari per millorar-ne la detecció. "És un procediment habitual", afirmen des de l'ASPB.
Segons ha avançat El Periódico, els sis casos identificats estarien desvinculats entre ells però es treballa amb la hipòtesi que ja hi ha transmissió comunitària. En declaracions a RAC1, el subdirector general de Vigilància i Resposta a Emergències de Salut Pública de la Generalitat, Jacobo Mendioroz, ha assenyalat que les possibilitats que es produeixi un brot com el de l'estiu passat "són molt remotes" i ha confirmat que dels sis casos, quatre s'han detectat a l'agost.
A finals de setembre del 2022, a Catalunya s'havien confirmat més de 2.000 casos de verola del mico i s'havien administrat gairebé 9.700 vacunes en diversos centres repartits arreu del territori. Segons l'ASPB en els brots detectats l'any passat la transmissió més probable va ser el contacte íntim amb parelles sexuals.
La transmissió de persona a persona es pot donar pel contacte directe i estret amb les lesions cutànies o crostes, contacte amb roba o llençols utilitzats per una persona infectada o saliva i secrecions de les vies respiratòries d'algú que té una erupció de la verola del mico.
[plantillavirals]
Declarat un nou brot de verola del mico a Barcelona: detecten sis casos entre juliol i agost
Societat
Els pacients estarien desvinculats entre ells però l'Agència de Salut Pública treballa amb la hipòtesi que ja hi ha transmissió comunitària
ARA A PORTADA
Publicat el
18 d’agost de 2023 a
les 09:31
Actualitzat el
16 d’agost de 2024 a les
17:16
Et pot interessar
-
Societat
Catalunya obre el mercat de les ITV: nous operadors i preus lliures amb la nova llei
-
Societat L'aeroport del Prat bat un nou rècord i supera els 28 milions de passatgers en un nou semestre a l'alça
-
Societat La compravenda d'habitatge cau un 5,6% interanual el maig
-
Societat El Piromusical es trasllada a la platja del Bogatell per les obres de Maria Cristina
-
Societat El Govern obre la porta a indemnitzar els afectats per l'esvoranc a Sant Gervasi: «Farem el que calgui»
-
Societat
El Col·legi de Periodistes demana l'alliberament al periodista Ali Lmrabet, detingut el passat diumenge al Marroc
