Un professor d'Història de l'Art de la Universitat de Lleida ha estat denunciat per al Consell de l'Estudiantat de la Facultat de Lletres per diversos comentaris racistes i masclistes. Alguns alumnes del grau van alertar fa dos mesos de les expressions que feia anar el docent, que eren de caire masclista, racista i xenòfob.
Els alumnes asseguren, segons recull Segre, que el professor deia expressions com que "els discapacitats no mereixen viure, són com un error de xarxa com si nasquessin sense cap o cor", "una dona maltractada en busca un altre després del maltractament", "manifestar-se contra la violència masclista no serveix de res, és com fer-ho contra el càncer" o "les violacions s'haurien de consultar". El docent assegura que aquestes paraules seves s'han tret de context i que no pensa d'aquesta manera.
Un dels alumnes assegura al rotatiu que quatre noies van sortir plorant de la classe després dels comentaris del professor. En aquest context, des de la Facultat de Lletres s'ha elevat la queixa al vicerectorat de la universitat i s'ha encarregat un informe al Centre Dolors Piera d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones abans de prendre una decisió sobre el docent.
Denuncien masclisme i xenofòbia per part d'un professor de la Universitat de Lleida
Societat
Els alumnes d'Història de l'Art han portat el cas al Consell de l'Estudiantat de la Facultat de Lletres, que ha elevat la queixa al vicerectorat
ARA A PORTADA
-
Societat Evitar l'AP-7 i «sortir amb temps»: les recomanacions de Trànsit per sobreviure a l'eclipsi Gerard Mira
-
Societat Eclipsi total del 12 d'agost: tot el que cal saber per aprofitar una oportunitat històrica Blai Casas
-
Societat Elies, el «petit Sheldon Cooper» de 9 anys, apassionat per l'eclipsi: «M'interessa tot el que no sàpiga» Neus Climent
-
-
Publicat el
25 de maig de 2019 a
les 15:54
Et pot interessar
-
Societat
El Barça femení jugarà un partit amistós durant l'eclipsi
-
Societat
Les òptiques fan l'agost amb l'eclipsi: «Aquests dos últims dies ha estat una bogeria»
-
Societat
Retencions a l'AP-7 i un carril tallat per un camió accidentat a Sant Sadurní d'Anoia
-
Societat
Mig centenar de persones es concentren contra la catalanofòbia a la comissaria de la policia espanyola de la Jonquera
-
Societat
Catalunya fa teràpia amb ulleres de realitat virtual entre penats per delictes de violència masclista
-
Societat
Illa envia Bombers a l'Aragó per col·laborar en l'extinció d'incendis
