Denuncien pressions de l'ATM per retirar una web sobre la T-Mobilitat

Quatre entitats es queixen de "pressions i amenaces" de l'Autoritat del Transport Metropolità

Estació de FGC de plaça Catalunya.
Estació de FGC de plaça Catalunya. | Adrià Costa
28 de desembre del 2018
Actualitzat a les 15:54h
La plataforma Stop Pujades de Transport, Pirates de Catalunya, la Coordinadora Obrera i Sindical i l'associació Críptica han denunciat aquest divendres "pressions i amenaces" de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) per retirar una campanya d'informació sobre la T-Mobilitat a la web i les xarxes socials. L'ATM és un consorci participat per la Generalitat (51%) i ajuntaments metropolitans, amb el de Barcelona al capdavant.

Els quatre col·lectius han explicat que van rebre un burofax de l'ATM el 17 de desembre en què l'entitat els acusava d'usurpar la seva identitat corporativa i difondre informació falsa. Per això, els emplaçava a retirar la campanya i els avisava que, en cas contrari, estudiarien emprendre accions legals.

Aquest divendres els col·lectius impulsors de la campanya han entregat presencialment un burofax de resposta a la seu de l'ATM i han reivindicat que tota la informació que han publicat al seu web i a les xarxes socials és extreta de fonts oficials.

Tot i això, obriran un nou portal informatiu i un nou compte a Twitter per evitar les accions legals anunciades per l'ATM, segons han explicat. Amb tot, la pàgina web original continuarà oberta com a "acció reivindicativa" però asseguren que estarà "desvinculada" de la campanya inicial. "No volem que la propietat intel·lectual serveixi d'excusa per evitar la transparència", proclamen.

Un projecte de "vital importància"

En el burofax enviat als impulsors de la campanya, l'ATM qualifica la T-Mobilitat de projecte de "vital importància" per als veïns de Barcelona i per a la "projecció internacional" de la ciutat. Per això consideren "especialment greu" que, segons consideren, la campanya generi "risc de confusió". 

A més, l'ATM acusa els col·lectius d'optar per una estratègia de "suplantació" de la seva personalitat jurídica i els recorda l'existència de la llei de Competència Deslleial.

En la seva resposta, els col·lectius neguen que el seu objectiu sigui competir de forma deslleial amb l'ATM sinó oferir informació sobre la T-Mobilitat i argumenten que a la pàgina web s'identificava clarament els impulsors de la campanya. 

Compensacions desiguals

Una de les darreres demandes expressades pels col·lectius que reclamen més transparència en el procés d'implantació del títol de transport és aclarir el sobrecost del projecte. 

La T-Mobilitat acumula dos anys de retard i l'ATM preveu implantar-la finalment el 2021. En un primer moment, el motiu del retard va ser provocat per un canvi en el contracte impulsat per la Generalitat, l'Ajuntament i l'Àrea Metropolitana de Barcelona. Per compensar les empreses concessionàries del projecte (CaixaBank, Fujitsu, Indra i Moventia) les administracions les van indemnitzar amb 24 milions d'euros.

En canvi, quan han estat les concessionàries qui han demanat més temps per a la implantació del títol de transport, les empreses només han hagut de pagar multes per valor de 120.000 euros.
Arxivat a