Detenen un home a Sagunt per captar combatents per a l'Estat Islàmic

El detingut hauria convençut un jove del municipi perquè cometés un atemptat a l'Iraq, que va causar 33 morts i desenes de ferits

Publicat el 06 de novembre de 2017 a les 08:09
La policia espanyola ha detingut aquest dilluns a Sagunt un home de 47 anys, de nacionalitat marroquina i en situació irregular, per captar combatents perquè s'unissin a l'Estat Islàmic. Segons el Ministeri de l'Interior, va convèncer un jove de 26 anys de la localitat perquè viatgés a l'Iraq, on posteriorment va cometre un atemptat suïcida que va matar 33 persones.

El jove, també de nacionalitat marroquina, va viatjar a l'Iraq el novembre del 2014 i, un mes i mig després, va perpetrar l'atac amb un camió bomba, que també va causar desenes de ferits. El Ministeri d'Interior apunta que el detingut forma part de l'aparell de captació del DAESH i duia a terme tasques d'adoctrinament i era un "potent instigador" per aconseguir que els seus seguidors cometessin atacs suïcides.

Mentre van compartir el temps a Sagunt, el jove dormia de manera habitual a casa del detingut, que li subministrava propaganda de manera "incessant" a favor del grup terrorista. Després de protagonitzar comentaris d'exaltació per la mort del jove, l'home va continuar amb la seva tasca de reclutament amb les persones del seu entorn, amb qui es reunia sota mesures estrictes de seguretat. A més, actuava com a referent a Internet i els oferia continguts reservats d'Estat Islàmic a més d'ajudar-los a eliminar qualsevol pista a la xarxa per evitar ser detectats per la policia.

El detingut, d'altra banda, mostrava una actitud aïllada i no es relacionava amb persones que no professessin la religió en els mateixos termes, segons fonts policials. L'operació, que continua oberta, està dirigida pel Jutjat d'instrucció número 1 de l'Audiència Nacional i en coordinació amb la Fiscalia.