Detingut per falsificar 400 receptes mèdiques

Després els revenia

Publicat el 20 de novembre de 2010 a les 10:39
Els Mossos d'Esquadra han detingut un home de 46 anys i veí de Sabadell per la seva presumpta participació en la falsificació de prop de 400 receptes mèdiques que hauria utilitzat per comprar il·legalment medicaments psicotròpics i revendre'ls a diferents municipis de l'estat i de l'Argentina. L'arrestat, Albino C.A., hauria utilitzat les dades de toxicòmans i captaires per falsificar receptes que després hauria comercialitzat a través d'Internet. La policia va detenir l'home el 4 de novembre acusat dels delictes de receptació, falsificació documental i contra la salut pública. En el moment de l'arrest portava 780 euros i medicaments. El jutge ha decretat presó provisional per al detingut.

Fonts policials han explicat que l'home hauria comprat receptes en blanc sostretes de centres sanitaris i consultes mèdiques i les hauria falsificat amb dades personals com el DNI i els números de la Seguretat Social de toxicòmans i captaires, per després adquirir medicaments a les farmàcies, obrir comptes bancaris i llogar apartats de correus.

Posteriorment hauria captat clients amb anuncis publicitaris en pàgines web, hauria contactat amb els destinataris per correu electrònic i els hauria enviat les substàncies psicotròpiques obtingudes il·legalment a diferents poblacions d'Espanya i de l'Argentina.

En el registre del domicili del detingut, Albino C.A., els Mossos d'Esquadra van localitzar nombrosos medicaments psicotròpics, centenars de receptes falsificades i en blanc, segells mèdics falsificats, material per perpetrar les falsificacions i una arma de foc simulada.

El jutjat d'instrucció número 2 de Sabadell, encarregat en la causa, ha decretat presó provisional per al detingut. Els agents continuen amb les investigacions, pel que no descarten més implicats en els fets i noves detencions.