Una gran quantitat d'homes creu que "s'ha arribat tan lluny en la promoció de la igualtat de les dones que ara s'està discriminant als homes". Segons una enquesta sobre percepcions sobre la igualtat publicada aquest dilluns pel Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS), un 22% d'homes de l'Estat hi està molt d'acord i un altre 22%, bastant d'acord. Una postura que secunda també un 33% de dones. Per contra, un 55% d'homes i un 66% de dones hi està poc o gens d'acord.
El sondeig identifica posicionaments crítics amb el discurs feminista, fins al punt que un 49% d'homes i un 30% de dones opinen que les desigualtats existents entre homes i dones a l'Estat ara són petites o quasi inexistents. Una asseveració que queda superada amb unes altres dades extretes de l'enquesta, segons les quals les dones dediquen unes tres hores al dia a tasques de la llar i els homes, només dues —o una i mitja, aquells que conviuen amb la parella, segons aquesta—. Pel que fa a la cura de fills menors d'edat, les mares hi dediquen 6,7 hores diàries, quasi el doble que les 3,7 dels homes.
Així i tot, un 46% d'homes nega que "les dones hagi d'esforçar-se més que els homes per demostrar que poden exercir el mateix lloc de treball", molt més que el 21% de dones que ho rebutja. En un altre sentit, l'enquesta també apunta que la meitat dels homes creu que "la crítica als acudits masclistes és exagerada", una opinió que, aquest cop, té també bastant de suport entre les dones (46%).
En relació amb la imatge de diversos col·lectius, el feminista és el que menys simpatia genera en els homes, situada en un 5,6 en una escala entre 0 i 10, per darrere dels moviments pro-drets humans (8), pacifistes (6,6), ecologistes (6,3) o LGTBIQ+ (6). Les dones, al seu torn, senten més simpatia per cadascun d'aquests grups, si bé el feminista és el que obté pitjor valoració, en el seu cas amb un 6,6.
El 44% d'homes creu que estan sent discriminats amb les polítiques d'igualtat
La meitat d'homes i un 30% de dones opinen que les desigualtats de gènere a l'Estat ara són petites o quasi inexistents, segons una enquesta del CIS
ARA A PORTADA
Publicat el 15 de gener de 2024 a les 13:14
Actualitzat el 15 de gener de 2024 a les 13:24
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest dilluns 25 d'agost: núvols a tot el país i pluges
-
Societat Alerta per una ciberestafa en què simulen que Lidl t'ofereix un premi
-
Societat Mor una dona per les ferides de l'hèlix d'un vaixell a Xàbia
-
Societat El crit de les pregoneres de la Festa Major de Sants contra la inacció política
-
Societat Els usuaris de l'R3 temen de cara al setembre: «No són problemes tècnics, són negligències»
-
Societat Es recuperen les freqüències a les línies R2Sud, R13, R14, R15, R16 i R17