El desplegament total de bicing metropolità serà una realitat el primer trimestre del 2023. Es tracta d'un servei de bicicleta elèctrica compartida de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), batejat com AMBici. Es posarà en marxa de la mà de les empreses Nextbike, Movement i Movus, escollides per un concurs públic que s'ha adjudicat per un valor de 40,5 MEUR.
En total, es posaran a disposició dels veïns de quinze municipis de l'entorn de Barcelona 2.600 bicis repartides en 235 punts d'estacionament. "Serà un veritable punt d’inflexió en l’ús de la bicicleta i un bon complement a la xarxa de transport públic metropolità", ha assegurat el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Antoni Poveda.
Fins ara, AMBici arribava a dotze localitats: Hospitalet de Llobregat, Cornellà de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet, el Prat de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà i Castelldefels. A partir de 2023, arribarà a tres municipis més: Badalona, Sant Adrià de Besòs, Molins de Rei.
L'AMB també ha informat que, com a mínim, la meitat de les més de 200 estacions tindran punt de recàrrega elèctrica, mentre que la resta seran energèticament autònomes per poder operar el sistema d'ancoratges mitjançant plaques fotovoltaiques. Les empreses que gestionaran el servei ho faran durant vuit anys.
[h3] Integració amb el Bicing [/h3]
L'objectiu a mitjà termini és que el servei de l'AMBici es pugui integrar amb el Bicing de Barcelona a partir d'estacions "pont" dels dos serveis situades en zones limítrofs de Barcelona amb altres municipis. Inicialment, se'n crearan a Sant Adrià del Besòs, Santa Coloma de Gramenet, Hospitalet de Llobregat i Esplugues de Llobregat. També es planteja el llançament d'abonaments compartits dels dos serveis, amb descomptes pels usuaris dels dos serveis.
El «bicing» metropolità: desplegament total el primer trimestre del 2023
El servei comptarà amb 2.600 bicicletes elèctriques i més de 200 punts d'estacionament

- Antoni Poveda, vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el 03 de juny de 2022 a les 11:45
Et pot interessar
-
Societat El temps de dijous 4 de setembre: el Meteocat anuncia un breu canvi
-
Societat Pas endavant d'una cadena de gimnasos amb el català
-
Societat El nou Pavelló L'Illa obre amb dues pistes poliesportives i el doble de capacitat després de les obres de remodelació
-
Societat Quim Masferrer troba un brasiler enamorat de Catalunya: «Parlo català per TV3»
-
Societat Accident a Barcelona: un tramvia xoca contra una moto a Glòries
-
Societat Afectacions a l'R4 a causa de les obres entre Sant Vicenç de Calders i Martorell Central