El cas del sorteig d'una prostituta a la caserna del Bruc es tanca amb una falta «greu»

La justícia ordinària va arxivar la causa i només es castigarà el caporal i el sergent amb un arrest d'entre 15 i 30 dies en virtut del Règim Disciplinari de l'exèrcit espanyol

Publicat el 15 de febrer de 2024 a les 15:24

Ja hi ha una sanció definitiva pel cas dels militars d'un regiment de la caserna del Bruc de Barcelona que van sortejar una prostituta en la panera de Nadal del 2022. Finalment, tot ha quedat en una pena d'arrest d'entre 15 i 30 dies per al caporal i el sergent en virtut de l'article 7 del Règim Disciplinari de l'exèrcit espanyol, tal com ho ha avançat el diari Ara. Tot, després que el jutjat d'instrucció número 30 de Barcelona arxivés la denúncia interposada per un coronel d'infanteria, en la línia del que va demanar la Fiscalia.

I és que la justícia ordinària va considerar que els fets denunciats no són delictius, tot i que ja admetia que podrien comportar sancions disciplinàries. "El sorteig no responia a cap realitat, ja que en cap moment consta que s'arribés a sol·licitar favors de cap prostituta; de fet, el guanyador del sorteig va ser finalment premiat amb una panera nadalenca i no amb una prostituta", va justificar la resolució. Tanmateix, la magistrada va descartar la possibilitat que el sorteig fos manipulat, com argumentava la defensa, perquè es va realitzar abans que es conegués la publicació a la premsa.

En la interlocutòria, la magistrada va assegurar que no es van destinar diners públics al sorteig, que es va difondre per un grup privat de missatgeria i que no tenia el permís de cap comandament. L'escrit recorda que la prostituta no es va arribar a contractar i que el cartell que anunciava el sorteig estava fet amb tres fotografies de dones despullades i anònimes extretes d'internet i amb la cara pixelada, per la qual cosa no es podien identificar. Tampoc va veure un delicte d'odi o discriminació cap a cap col·lectiu, ja que els comentaris, "clarament desafortunats", no incitaven a menysprear, vexar o mofar-se de les prostitutes ni les dones en general.