El Centre Comercial La Fira de Reus ja té ocupats el 65% dels espais

A principis de novembre està previst que el centre obri portes amb el 90% d'ocupació en comerços

Publicat el 22 d’abril de 2015 a les 07:14

La visita d'obres ha servit per comprovar com avança el projecte. Foto: Laia Solanellas
 

El Centre Comercial La Fira de Reus, també conegut com Metrovacesa, avança a bon ritme i per això les reunions amb els responsables són cada cop més freqüents. Aquest dimarts l'alcalde de Reus, Carles Pellicer; el conseller delegat de Metrovacesa, Carlos García León; el president de la Cambra de Comerç de Reus, Isaac Sanromà; el regidor d'Arquitectura i Urbanisme, Miquel Domingo i el regidor d'Ocupació i Promoció Econòmica, Marc Arza, han realitzat una protocolària i necessària visita d'obres per veure des del terreny com avança el faraònic centre comercial, tal com recull Reus Diari.

L'alcalde ha tret pit davant la construcció enorgullint-se de com «el govern ha tirat endavant» aquest projecte, ja que era «un dels esculls» que tenia —heretat pel Tripartit—, i ha aprofitat també per assegurar que «va ser un encert reformular el contracte amb Metrovacesa». D'altra banda, el conseller delegat de l'empresa ha explicat que ja hi ha «el 65% dels espais comercials ocupats» i que espera que al novembre «hi hagi un 90% d'ocupació». A banda d'aquestes xifres, la informació pel que fa a la resta de temes que envolten aquest centre comercial arriba amb comptagotes i ni l'alcalde ni el conseller delegat han volgut revelar cap nom de les firmes que s'instal·laran en aquest nou espai de Reus, tot i que de nou Pellicer ha insinuat que dins de l'edifici hi podria anar un nou centre cívic.

Sense queixes dels veïns per les obres, amb un pla que avança segons el previst i els botiguers del centre més calmats, sembla que el Centre Comercial La Fira ha deixat enrere dies turbulents —de moment— i podrà agafar la recta final amb optimisme. Carles Pellicer aquest matí també ha explicat que la reunió d'avui amb el conseller delegat Carlos García León tindrà com a tema central «la projecció turística» per fer aconseguir que amb aquest centre Reus «desenvolupi la capitalitat comercial». De fet l'alcalde ha explicat que té previst multiplicar l'aportació de diners per promoció i projecció de ciutat arran d'aquest projecte.

Finalment, per la seva banda, el president de la Cambra de Comerç, Isaac Sanromà, ha fet una reflexió encarada a les associacions de botiguers del centre assegurant que «sempre que arriba una nova aposta es mira amb recel, com va ser el cas del Pallol, però ara també forma part del teixit comercial». En aquesta línia l'alcalde té molt clar que la seva «obsessió» i màxima prioritat ara és connectar el comerç de tota la vida de Reus, el de passeig per la ciutat, amb el nou model que proposa el Centre Comercial La Fira.
 

L'alcalde Carles Pellicer amb el conseller delegat de Metrovacesa, Carlos García León. Foto: Laia Solanellas