El degà dels advocats de Barcelona defensa que els jutges de Catalunya sàpiguen català

Oriol Rusca veu "inadmissible" que un "servidor públic" no entengui el català | Recorda que la Constitució espanyola "que tant defensen" protegeix les llengües minoritàries

Publicat el 27 d’octubre de 2016 a les 17:00
El degà del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona, Oriol Rusca, ha opinat aquest dijous que qualsevol jutge o funcionari que treballa a Catalunya ha de "conèixer" almenys castellà i català perquè són servidors públics i perquè la Constitució espanyola "que tant defensen" preveu la protecció de les llengües minoritàries.

Rusca ha qualificat d'"inadmissible" que un "servidor públic sigui de l'estat, ajuntament, diputació o Generalitat", pugui no "entendre" el català. D'aquesta manera ha respost al president del TSJC, Jesús María Barrientos, que ha dit que no veu viable que sigui un requisit per als jutges.

L'advocada Magda Oranich ha recordat que l'Estatut aprovat a les Corts espanyoles i en referèndum preveia que el català fos un requisit per treballar a la justícia a Catalunya, però el Tribunal Constitucional, entre les diverses retallades en l'àmbit de la justícia, va dir que només podia ser un mèrit.