La Policia Nacional ha detingut dues persones de nacionalitat marroquina per presumpta integració a l'organització terrorista Estat Islàmic a Catalunya i les Canàries aquest dimarts a la matinada, segons ha avançat el Ministeri de l'Interior. Es tractaria d'un home, de 32 anys i resident a Mataró, i una noia, de 19 anys a Pájara (Fuerteventura), que formarien part d'una xarxa que captava i adoctrinava jihadistes a través de les xarxes socials.
El ministre de l’Interior, Jorge Fernández Díaz, ha explicat que els detinguts acusats de presumpta integració a Estat Islàmic haurien constituït una “xarxa molt professionalitzada”, haurien jurat fidelitat al DAESH i estarien “en disposició” de cometre eventuals atemptats a l’Estat.
L’operació, que continua oberta, ha requisat de moment material informàtic i, segons la investigació, els detinguts difondrien per les xarxes imatges per “captar, adoctrinar, reclutar” i “formar” en l’ús d’armes i explosius, “havent fet amenaces concretes a Espanya i França. Segons els investigadors, tot i la distància geogràfica haurien actuat com una cèl·lula “altament professional”.
El detingut a Mataró formava part d'una xarxa «molt professionalitzada» de reclutament
Societat
Hi ha una segona detinguda a les Canàries | Difonien una gran quantitat de material a través de les xarxes socials |Â L'operació de la Policia Nacional espanyola continua oberta
ARA A PORTADA
-
Cultura El futur de la Universitat Catalana d'Estiu en aigües turbulentes: «No hi ha certeses» Bernat Castanyer Colomer
-
Societat «Els governs seran cada vegada més gestors de tragèdies» Pep Martí i Vallverdú | Arnau Urgell i Vidal
-
-
Societat «Les elits encara pensen que la recerca és finançament, quan és talent i regulació» Pep Martí i Vallverdú
-
Economia «El que volem veure és el pla d'infraestructures que prepara el Govern» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
08 de desembre de 2015 a
les 08:30
Et pot interessar
-
Societat
Ceuta, Lampedusa i Gaza miralls d’Europa (i 2)
-
Societat
Un robot xinès supera el rècord mundial d'Usain Bolt en els 100 metres d'atletisme
-
Societat
Detingut el propietari del cotxe calcinat que hauria originat l'incendi de l'Alt Penedès
-
Societat
Inici de curs educatiu convuls després d'un any de mobilitzacions «històriques»: i ara, què?
-
Societat
Centenars d’antifeixistes planten cara a la manifestació ultra de Save Europe Act a Barcelona
-
Societat
El govern espanyol reforça la vacunació i recondiciona els centres educatius de Ceuta després de la crisi migratòria
