El festival de playmobil Clickània rep 12.500 visitants durant el primer cap de setmana

El certamen de Montblanc aconsegueix, amb només un cap de setmana, una xifra de visitants equiparable a la de la darrera edició

Publicat el 13 d’octubre de 2015 a les 13:11

12.500 visitants han passat per Clickània durant els primers tres dies de festival. Foto: Joan López


Clickània, el Festival de Playmobil de Montblanc tancava portes del primer cap de setmana d'activitats amb unes xifres excepcionals. Prop de 12.500 persones van visitar l'esdeveniment del dissabte 10 al dilluns 12 d'octubre en aquesta vuitena edició. Un registre superior al total de visitants que van passar pel festival l'any 2013 (12.000) i que s'acosta a la xifra amb què Clickània tancava l'any passat (15.500).

L'Ajuntament de Montblanc, organitzador del festival es mostra "plenament satisfet" i assenyala que "més enllà dels números cal destacar el fet que les novetats d'enguany han tingut molt bona acceptació i han dinamitzat econoÌ€micament Montblanc a patir de l'activitat turística".

El cap de setmana llarg ha ajudat a aconseguir que el públic es repartís i no hi hagués grans cues ni aglomeracions. La tipologia de públic ha tornat a ser majoritaÌ€riament familiar i de proximitat. Montblanc acostuma a atraure visitants del Camp de Tarragona, les Terres de l'Ebre, l'aÌ€rea metropolitana de Barcelona, el PenedeÌ€s, la Catalunya Central i la plana de Lleida. En aquesta ocasió, a més, s'ha notat un increment de visitants del País ValenciaÌ€ que han aprofitat la festivitat del 9 d'octubre per viatjar.

El proper cap de setmana, 17 i 18 d'octubre el públic podrà tornar a gaudir de la mateixa programació: exposicions, espai de venda, jocs i tallers, actuacions al carrer, concurs del click amagat i concurs de diorames, entre altres.
 

L'antiga església de Sant Francesc, plena, aquest cap de setmana. Foto: Joan López


Concurs de diorames i d'Instagram

Com l'any passat, en aquesta edició de Clickània s'ha dut a terme un doble concurs de diorames, amb una quarantena de participants cada cap de setmana. Els guanyadors del primer cap de setmana són:

Categoria Espitllera (fins a 6 anys)
1r. Ferran Gil
2n. Anatoly Gras

Categoria Merlet (de 7 a 11 anys)
1r. Eudald Ortín
2n. Jordà Vallès i Arnau Subirana

Categoria Torre (de 12 a 16 anys)
1r. Joaquim Queralt
2n. Marina Grau

Categoria Muralla (més de 17 anys)
1r. Sílvia Pallisé i Sílvia Requena
2n. Francisco Javier Jiménez

Enguany també es repeteix un dels concursos iniciats l'any passat, el d'Instagram. Des de l'inici del mes d'octubre fins el dimarts dia 13 els aficionats hi han pogut participar. De les més de 500 imatges participants es triaran cinc finalistes per a cada categoria. Les finals tindran lloc els dies 14 i 15 a través del compte de @montblancmedieval i el dissabte 17 d'octubre a les set de la tarda es faraÌ€ l'acte de lliurament de premis. El concurs ha estat organitzat per l'Oficina de Turisme de Montblanc en col·laboració amb MisterClick (Stilae). Per participar cal ser seguidor de @montblancmedieval i etiquetar les fotos amb els hashtags #montblancmedieval i #clickaÌ€nia2015.
 

Galeria de fotos del festival Clickània

 

Els grans diorames, la principal atracció de Clickània. Foto: Joan López