El jutjat d'instrucció 6 de Barcelona ja acumula 17 denúncies contra l'exprofessor d'Educació Física Joaquín Benítez de l'escola dels Maristes-Les Corts de Barcelona. Aquestes són set més que la setmana passada, després que aquest dilluns, dues suposades víctimes més del professor hagin declarat davant del jutge per presumptes abusos sexuals.
Quan Benítez va comparèixer davant del jutge el passat 6 de febrer, el magistrat tenia sobre la taula quatre demandes en contra seu. En la seva compareixença Benítez va reconèixer haver abusat almenys de dos menors.
El magistrat ha acordat realitzar un informe psicològic a aquestes dues noves persones que han declarat, amb l'objectiu d'avaluar-ne les seqüeles, segons ha informat en un comunicat el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC).
La primera denúncia contra Benítez va ser el 2 de febrer, quan un exalumne ja major d'edat va declarar als Mossos d'Esquadra que havia patit abusos sexuals per part d'aquest quan estudiava a l'escola de les Corts.
Sobre aquest cas, el Síndic de Greuges va acusar dimarts passat l'escola d'ocultar els abusos al centre. Rafael Ribó va assegurar que el col·legi va fallar en no avisar la Generalitat d'una denúncia del 2011 contra el professor Benítez i va recriminar al Departament d'Ensenyament la seva descoordinació i que no s'apliqués el protocol contra el maltractament infantil.
El jutge ja acumula 17 denúncies contra l'exprofessor de l'escola dels Maristes
El magistrat realitzarà un informe psicològic a les dues últimes persones que han declarat aquest dilluns contra Joaquín Benítez
ARA A PORTADA
Publicat el 22 de febrer de 2016 a les 14:51
Et pot interessar
-
Societat Collboni adverteix al Comitè de les Regions que Europa s'enfronta a una crisi de l’habitatge «mai viscuda»
-
Societat El temps d'aquest dijous 15 de maig: els ruixats van minvant sense desaparèixer del tot
-
Societat Un incendi en una planta química de Sevilla obliga a confinar 77.000 persones per risc d'intoxicació
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 17 i 18 de maig
-
Societat Els ajuntaments de la Catalunya Nord i Òmnium recorren la prohibició del català als plens
-
Societat Un estudi determina que la telemedicina redueix a un 54% la mortalitat en insuficiència cardíaca crònica