El Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa (PNZVG) vol gestionar millor les massificacions de visitants que s'esperen aquesta tardor a la Fageda d'en Jordà. Ha començat per actuar en dos fronts. Per una banda, als propers dies instal·larà nous senyals de prohibit aparcar al voral de la GI-524, la carretera que connecta Olot amb Santa Pau i permet arribar fins a la Fageda. Es vol dissuadir així els conductors de no deixar els vehicles a aquestes zones i evitar problemes de seguretat entre vianants i conductors.
Per altra banda, han contractat un segon vigilant a l'aparcament de Can Serra, que quan la zona d'estacionament estigui completa n'informarà als conductors des del trencant de la carretera, per tal que no entrin al seu interior quan no hi càpiga cap més vehicle. "El que fa és tallar l'entrada a l'aparcament i evitar que els vehicles s'esperin, pensant-se que hi ha places i provocant importants retencions a la carretera", explica el director del PNZVG, Xavier Puig.
Aquest segon vigilant se sumarà al que ja hi havia en altres temporades al taulell per pagar el tiquet de pàrquing. Els Mossos d'Esquadra i els Agents Rurals també controlaran les massificacions i les retencions a la carretera.
Des del Parc Natural recomanen evitar les hores punta i poder gaudir així del silenci característic de la Fageda d'en Jordà. La majoria de visitants es concentren als caps de setmana i dies festius de la tardor, entre les deu del matí i les dues de la tarda. També aconsellen deixar el cotxe a Olot i arribar-hi caminant.
El 12 d'octubre de l'any passat es va batre el rècord de visitants amb 2.500 persones en un sol dia. L'aglomeració es trodueix en problemes de mobilitat ja que els dos aparcaments no poden assumir tots els cotxes i els conductors opten per deixar-los al voral de la carretera, amb el risc que comporta per a conductors i vianants.
Projecte d'un carril bici entre la Fageda i Santa Pau
El departament de Territori i Mobilitat preveu habilitar un carril bici que uneixi l'aparcametn de Can Blanch, a la zona de Ca la Guapa, amb el de Can Serra i el del volcà de Santa Margarida. Aniria des de l'extrem de la Fageda més proper a Olot fins al més proper a Santa Pau. El calendari és que el projecte tècnic estigui llest a finals d'any i en funció dels pressupostos del 2017 puguin començar les obres l'any que ve, que tindrien un cost de 800.000 euros.
L'Ajuntament de Santa Pau s'encarregarà d'allargar aquest carril bici des de l'aparcament del volcà Santa Margarida fins al poble de Santa Pau. Les obres d'aquest segon tram costaran 70.000 euros i l'Ajuntament ja hi treballa.
Primeres aglomeracions a la Fageda
Aquest diumenge La Fageda d'en Jordà va registrar la primera aglomeració important d'aquesta tardor. Va ser el matí i durant unes dues hores hi va haver retencions de fins a 5 quilòmetres a la C-152 i 3 quilòmetres més a la C-37, que van obligar a haver de muntar un dispositiu policial per regular el trànsit.
El Parc Natural intenta posar remei a les massificacions a la Fageda d'en Jordà
A l'espera que el Departament de Territori construeixi un carril bici entre Can Blanc i el volcà Santa Margarida, el PNZVG amplia la vigilància per evitar els embussos a la carretera
ARA A PORTADA
-
Complir amb els socis i un pla amb noves eines per frenar la corrupció: l'oferta de Sánchez per seguir Sara Escalera | Bernat Surroca
-
Feijóo trenca amb el PNB i evita el xoc amb Junts: «Sánchez és un polític destruït» Sara Escalera | Bernat Surroca
-
-
-
Catalunya ja pateix el pitjor estiu d'incendis des del 2012... i només acaba de començar Arnau Urgell i Vidal | Ona Sindreu Cladera
Publicat el 31 d’octubre de 2016 a les 13:41
Et pot interessar
-
Societat Acord Collboni-ERC per reactivar el carril bici del passeig de Maragall i un gran equipament a Hostafrancs
-
Societat L'OCDE alerta que Espanya és el país on més caurà la taxa d'ocupabilitat i crida a demorar la jubilació
-
Societat El temps d'aquest dimecres 9 de juliol: ruixats locals com a preludi dels propers dies
-
Societat Educació habilitarà el curs vinent una app mòbil per fer adjudicacions i cobrir baixes de professorat
-
Societat Incendi a l'Anoia i al Bages: estabilitzat després de cremar 130 hectàrees i fer confinar masies de tres pobles
-
Societat El Govern posa en marxa un curs per acreditar les residències com a espais segurs per al col·lectiu LGTBI