Si hi ha un aliment que es pot considerar clau i versàtil de la cuina mediterrània és l'ou. Es pot fer de maneres molt diverses i es pot utilitzar en múltiples receptes: ous escalfats, poché, en truita, a la florentina, ferrats. Però la recepta clàssica i senzilla, apta per combinar amb qualsevol altre aliment, és la de l'ou dur.
Cuinar un ou dur és molt fàcil, però cal anar alerta de no fer-los més del compte perquè sigui ràpid treure'ls la closca. Així, hi ha algunes normes que cal tenir en compte a l'hora de posar-nos a fer ous durs. La primera: treure'ls abans de la nevera perquè estiguin a temperatura ambient.
A l'olla on els courem, no només hi hem de posar aigua, sinó també una mica de sal i un rajolí de vinagre. Aquest últim ingredient és clau perquè la closca se segelli millor i la textura del rovell sigui l'adequada: cremosa, no seca.
[noticiadiari]2/241008[/noticiadiari]
Això també implica controlar el temps de cocció. L'ideal és mantenir el foc a punt d'ebullició durant no més de 10-11 minuts. I, un cop acabada la cocció, s'han de deixar refredar i pelar. Les dues coses van unides, perquè quan posis l'ou en aigua gelada, la membrana entre la closca i la clara se separarà millor.
I, ara sí, el truc perfecte per pelar-los. Primer, colpeja'l pels dos extrems i treu-hi la closca. I, després, roda'l per sobre del taulell de la cuina pressionant lleugerament amb la mà. La closca se soltarà gairebé sola i sense generar mil trossets difícils de separar de l'ou.
[plantillavirals]
El truc definitiu perquè no tinguis problemes a l'hora de pelar els ous durs
Cuinar els ous és molt senzill, però cal anar alerta de no fer-los més del compte perquè sigui fàcil treure'ls la closca
ARA A PORTADA
-
-
De la neutralització a l'exigència dels socis: l'1x1 de l'oposició un any després de la investidura d'Illa Sara Escalera
-
La sequera i la tramuntana impulsen el pitjor incendi dels darrers 50 anys a França Arnau Urgell i Vidal
-
L'opa es complica: els accionistes del Sabadell aproven la venda de TSB i el repartiment de dividends extraordinari Bernat Surroca Albet | Pep Martí i Vallverdú
-
El Govern espera que la UE aconsegueixi el «màxim d'excepcions» aranzelàries per a productes catalans Redacció
Publicat el 02 de desembre de 2023 a les 17:10
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest dijous 7 d'agost: la temperatura torna a enfilar-se
-
Societat Festes de Gràcia 2025: cartell, concerts, carrers guarnits i programa
-
Societat Tanquen un centre d’estètica a l’Eixample que feia tractaments amb material caducat
-
Societat Nova ciberestafa a Booking: a través de les reserves extrauen les dades bancàries
-
Societat Detenen l'home que va llençar lleixiu a una treballadora d'una benzinera de Nou Barris
-
Societat Programa de les festes de Gràcia 2025