Si hi ha un aliment que es pot considerar clau i versàtil de la cuina mediterrània és l'ou. Es pot fer de maneres molt diverses i es pot utilitzar en múltiples receptes: ous escalfats, poché, en truita, a la florentina, ferrats. Però la recepta clàssica i senzilla, apta per combinar amb qualsevol altre aliment, és la de l'ou dur.
Cuinar un ou dur és molt fàcil, però cal anar alerta de no fer-los més del compte perquè sigui ràpid treure'ls la closca. Així, hi ha algunes normes que cal tenir en compte a l'hora de posar-nos a fer ous durs. La primera: treure'ls abans de la nevera perquè estiguin a temperatura ambient.
A l'olla on els courem, no només hi hem de posar aigua, sinó també una mica de sal i un rajolí de vinagre. Aquest últim ingredient és clau perquè la closca se segelli millor i la textura del rovell sigui l'adequada: cremosa, no seca.
[noticiadiari]2/241008[/noticiadiari]
Això també implica controlar el temps de cocció. L'ideal és mantenir el foc a punt d'ebullició durant no més de 10-11 minuts. I, un cop acabada la cocció, s'han de deixar refredar i pelar. Les dues coses van unides, perquè quan posis l'ou en aigua gelada, la membrana entre la closca i la clara se separarà millor.
I, ara sí, el truc perfecte per pelar-los. Primer, colpeja'l pels dos extrems i treu-hi la closca. I, després, roda'l per sobre del taulell de la cuina pressionant lleugerament amb la mà. La closca se soltarà gairebé sola i sense generar mil trossets difícils de separar de l'ou.
[plantillavirals]
El truc definitiu perquè no tinguis problemes a l'hora de pelar els ous durs
Societat
Cuinar els ous és molt senzill, però cal anar alerta de no fer-los més del compte perquè sigui fàcil treure'ls la closca
ARA A PORTADA
-
Política La Generalitat creua els dits perquè la fragilitat de Sánchez no entorpeixi la reforma del finançament Bernat Surroca Albet
-
Societat El Govern replanteja l'oficina de la renda bàsica universal i en reubica el director Bernat Surroca Albet
-
Política El Govern admet que la xifra de migrants regularitzats a Catalunya superarà les previsions Bernat Surroca Albet
-
Societat El Tribunal Suprem obre la porta a paralitzar la regularització extraordinària de migrants Redacció
-
Internacional El Tribunal Suprem rebutja l’intent de Trump d’acabar amb la ciutadania per naixement Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
02 de desembre de 2023 a
les 17:10
Et pot interessar
-
Societat «Com feia la meva tia»: Albert Batlle envia els barcelonins al Corte Inglés per refugiar-se de la calor
-
Societat Gairebé el 90% dels funcionaris docents obté la primera plaça escollida per al curs vinent
-
Societat
Així serà la nova xarxa de Rodalies i Regionals: noves línies, perllongacions i millors freqüències
-
Societat El Parlament aprovarà la reclassificació professional del personal laboral d'atenció educativa
-
Societat
FGC convoca 42 places de maquinista per a la futura línia R-Aeroport
-
Societat
Desconvocada la vaga de les bugaderies industrials prevista per al 6 i 7 de juliol
