Alguns dels cables confidencials de l'ambaixada nord-americana a Espanya filtrats per Wikileaks mostren que un incident entre un "marine" i agents de la Guàrdia Urbana de Barcelona va ser utilitzat perquè el Departament d'Estat nord-americà alertés els turistes afroamericans del risc de viatjar a l'Estat espanyol, on podien ser detinguts atès el "racisme" de la policia espanyola. Així ho revela aquest dilluns el diari El País, segons el qual, la versió de l'incident recollida per l'ambaixada nord-americana indica que el soldat, membre afroamericà de la tripulació del vaixell Mount Whitney, va ser identificat sense motiu. La versió de l'Ajuntament de Barcelona, en canvi, indica que l'identificat volia comprar droga.
El que en un altre cas seria vist com disparitat d'opinions, aquí es va convertir en un greu conflicte diplomàtic, que va fer que la VI Flota de l'exèrcit naval nord-americà es mostrés "reticent" a tornar a atracar al port barceloní, segons va expressar el cònsol nord-americà a Barcelona a diversos representants de l'Ajuntament.


L'incident que va suscitar el sisme diplomàtic va tenir lloc el gener del 2009. Un membre de la tripulació del vaixell Mount Whitney, aleshores atracat al port de Barcelona, va ser identificat per la Guàrdia Urbana a la plaça de les Drassanes. Els agents sospitaven que volia comprar droga.


Hi va haver un enfrontament a resultes del qual l'home va ser detingut i va necessitar punts de sutura en una ferida al cap. Els agents també van haver de ser atesos en un centre hospitalari per ferides "de diversa consideració". Més tard el "marine" va ser posat en llibertat sense que se l'acusés de res.

Els EUA van alertar del risc «racista» de viatjar a Barcelona
Per l'incident d'un "marine" amb la Guàrdia Urbana
ARA A PORTADA
Publicat el 27 de desembre de 2010 a les 11:34
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest dijous 18 de setembre: clima estival
-
Societat Barcelona revocarà la Medalla d'Honor a Rosa Peral, condemnada pel crim de la Guàrdia Urbana
-
Societat El municipi on no existeix el dijous
-
Societat Una finca de llogaters al Poble-sec es rebel·la contra la nova propietat: «Ens volen expulsar»
-
Societat Set de cada deu treballadors catalans mengen per ansietat o estrès durant la jornada laboral
-
Societat El temps d'aquest dimecres 17 de setembre: torna parcialment el sol