15
de novembre
de
2022, 12:40
Actualitzat:
12:48h
Els Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) augmentaran la freqüència de pas en hora punta i uniran Terrassa i Sabadell amb Barcelona cada cinc minuts. Així ho ha concretat aquest dimarts el Govern, que considera que aquesta mesura -que arrencarà el 9 de desembre- implica que existeixi un funcionament equivalent al del metro en el servei de FGC. Aquest augment del servei arribarà perquè es passarà de sis a dotze trens des de les dues capitals del Vallès Occidental. La freqüència de pas des de Sant Cugat serà de cada dos minuts i mig en hora punta, segons ha apuntat Patrícia Plaja, portaveu de l'executiu.
Amb aquesta millora del servei, segons el Govern, s'incrementarà un 37% el nombre de places que ofereix la línia i es passarà d’una capacitat de 80 milions de viatges l'any a 110 milions. Amb aquest increment i la infraestructura actual, s'assoleix la "màxima capacitat" d'aquesta línia que uneix Sabadell, Terrassa, Sant Cugat, Rubí, la UAB, Sant Quirze del Vallès i Bellaterra amb el centre de Barcelona, una línia que l'any 2019 -just abans de la pandèmia- va arribar al rècord de 66,3 milions de desplaçaments.
A partir del 9 de desembre, la línia Barcelona-Vallès inclourà el servei de les línies S1 Terrassa, S2 Sabadell, L6 Sarrià, L7 Av. Tibidabo i L12 Reina Elisenda. Les línies S6 Universitat Autònoma i S7 Rubí es perllonguen fins a Sabadell i Terrassa, desapareixen com a línies i es converteixen en trens de les línies S1 i S2. Pel que fa a la línia S5 Sant Cugat, també deixa d'estar en marxa i el seu servei l'absorbeixen també les circulacions de les línies S1 i S2. Així, a partir d'ara, els trens S1 i S2 pararan a totes les estacions i cobriran el servei i parades de les actuals línies S5, S6 i S7.
Amb aquesta millora del servei, segons el Govern, s'incrementarà un 37% el nombre de places que ofereix la línia i es passarà d’una capacitat de 80 milions de viatges l'any a 110 milions. Amb aquest increment i la infraestructura actual, s'assoleix la "màxima capacitat" d'aquesta línia que uneix Sabadell, Terrassa, Sant Cugat, Rubí, la UAB, Sant Quirze del Vallès i Bellaterra amb el centre de Barcelona, una línia que l'any 2019 -just abans de la pandèmia- va arribar al rècord de 66,3 milions de desplaçaments.
A partir del 9 de desembre, la línia Barcelona-Vallès inclourà el servei de les línies S1 Terrassa, S2 Sabadell, L6 Sarrià, L7 Av. Tibidabo i L12 Reina Elisenda. Les línies S6 Universitat Autònoma i S7 Rubí es perllonguen fins a Sabadell i Terrassa, desapareixen com a línies i es converteixen en trens de les línies S1 i S2. Pel que fa a la línia S5 Sant Cugat, també deixa d'estar en marxa i el seu servei l'absorbeixen també les circulacions de les línies S1 i S2. Així, a partir d'ara, els trens S1 i S2 pararan a totes les estacions i cobriran el servei i parades de les actuals línies S5, S6 i S7.