La policia ha escorcollat un habitatge a Lloret de Mar (Selva) en el marc d'una investigació internacional contra un portal de propaganda neonazi. Segons ha informat la Fiscalia Federal d'Alemanya, que és qui instrueix el cas, s'han detingut en aquest país els dos ideòlegs de la web i hi ha tres acusats més vinculats amb el portal.
La pàgina, Altermedia Deutschland, difonia de manera "massiva i sistemàtica" missatges d'odi contra els estrangers, proclames xenòfobes i racistes, salutacions i consignes nazis prohibides i, a més, negava l'Holocaust. La investigació també s'ha estès fins a Rússia perquè era en aquest país on els artífex del web hi tenien el servidor per evitar que se'ls pogués rastrejar amb facilitat. Les autoritats russes, després de rebre la petició de Berlín, ja han desconnectat el servidor i el web no està operatiu.
Les detencions dels dos ideòlegs del portal neonazi, una dona de 47 anys i un jove de 27, s'han fet aquest mateix dimecres. Agents de la Investigació Criminal Federal alemanya, però, ja feia una setmana que els buscaven, després que un jutge d'instrucció del Tribunal Federal va dictar-ne l'ordre de detenció.
El fil de la investigació que ha permès detenir els creadors del portal ha arribat fins a la Costa Brava. Aquí, seguint les directrius de la Fiscalia Federal alemanya, la policia ha escorcollat un habitatge de Lloret de Mar (Selva).
A Alemanya, la policia ha fet escorcolls als estats federats de Renània del Nord-Westfalia, Baden-Württemberg, Berlín i Turíngia. Els dos detinguts passaran entre avui i demà a disposició judicial del Tribunal Federal, que decidirà si ingressen o no a presó.
L'autoritat judicial alemanya alerta que el contingut de la pàgina neonazi "es distribuïa arreu del món i era d'accés lliure" i que, per tant, podia "encoratjar altres extremistes d'extrema dreta a cometre delictes". S'estan investigant també els comentaris que els internautes havien deixat a la pàgina web per veure si poden ser constitutius de delicte.
Escorcoll a Lloret per una investigació a un portal de propaganda neonazi
L'operació s'emmarca en un cas instruït per la Fiscalia Federal d'Alemanya, on s'han detingut a dues persones | Hi ha tres acusats més per incitar a l'odi contra els estrangers i negar l'Holocaust
ARA A PORTADA
-
Junqueras assegura que Junts s'ha interessat per la proposta de finançament d'ERC: «És un pas endavant» Sara Escalera
-
Illa promet la «lletra petita» del finançament aviat per aplanar els pressupostos amb ERC Bernat Surroca Albet
-
-
Salvador Illa i Carles Puigdemont obriran el curs amb una reunió a Brussel·les Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Publicat el 27 de gener de 2016 a les 17:47
Et pot interessar
-
Societat Meta ha creat xatbots sexualitzats de Scarlett Johansson, Taylor Swift i altres famoses
-
Societat El temps d'aquest dimarts 2 de setembre: torna l'estabilitat
-
Societat Troben «restes humanes» en les vies d'un tren d'alta velocitat entre Madrid i Barcelona
-
Societat Quatre noves línies i una seixantena de millores: novetats a la xarxa de busos interurbans
-
Societat Demostren que els grups de suport redueixen l'estrès en cuidadors de persones amb demència
-
Societat Les carreteres catalanes més mortíferes del 2025: les tres primeres acumulen el 25% de les defuncions