El govern espanyol ha decidit conjuntament amb Portugal suspendre vols d'entrada procedents del Regne Unit a partir de demà, excepte per a ciutadans espanyols o residents. També reforçarà el control fronterer amb Portugal, segons un comunicat de Govern.
L'aparició d’una nova soca del coronavirus que es propaga molt més ràpidament ja havia portat altres països a tancar fronteres amb l’arxipèlag britànic. Segons fonts de l’executiu, la decisió s’ha pres després del mecanisme de crisi de la UE que avui ha analitzat els efectes d’aquesta nova soca i en què s’ha acordat demanar evitar els desplaçaments no essencials.
[noticiadiari]2/213396[/noticiadiari]
La mesura s’ha acordat després que s’hagi exposat a Brussel·les per la necessitat de prendre mesures coordinades, tal com va reclamar aquest cap de setmana el govern espanyol, segons subratllen fonts de l’executiu de Pedro Sánchez.
El president espanyol s’ha posat en contacte aquest migdia amb el primer ministre portuguès, Antonio Cosa, mentre que el ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha fet el mateix amb la seva homòloga Lusitana, Marta Temido. Per la seva banda, la ministra d’Exteriors, Arancha González Laya, traslladarà la decisió que han pres Espanya i Portugal al govern britànic i a la Comissió Europea.
El govern espanyol recorda, d’altra banda, que els viatgers procedents de països o zona de risc han de portar una prova PCR practicada com a màxim 72 hores abans de l’entrada a l’Estat amb el resultat negatiu.
Aquest diumenge, el govern britànic va admetre que la nova variant de la covid-19, que es contagia molt més ràpid que les anteriors, està "fora de control". L’anunci va fer saltar les alarmes als estats europeus, que van suspendre d’immediat les connexions aèries o ferroviàries. Paral·lelament, Itàlia va detectar ahir mateix el primer pacient contagiat de la nova soca procedent del Regne Unit.
[plantillacoronavirus]
Espanya suspèn els vols procedents del Regne Unit
La decisió es pren coordinadament amb Portugal

- Entre els països afectats s'hi inclouen els Estats Units i Alemanya -
- Eç
ARA A PORTADA
Publicat el 21 de desembre de 2020 a les 14:28
Et pot interessar
-
Societat Denuncien que Seat exclou el català de les visites guiades a la planta de Martorell
-
Societat Un grup de ball català es proclama subcampió de la Mundial de hip-hop a Arizona
-
Societat La Catalunya Nord demana més autonomia i més català a l'escola
-
Societat L'oferta de cursos públics de català arriba per primera vegada a les 40.000 places en un trimestre
-
Societat Es crema un restaurant peruà al barri de Sants
-
Societat Detenen un home a l’aeroport del Prat per transportar droga a l’equipatge i a l’interior del cos