L'Agència Catalana de Consum (ACC) ha obert expedient sancionador a Vueling per la venda de bitllets i les incidències de reserves online a través d'un telèfon amb el prefix 807, de tarificació addicional. L'agència ha expedientat la companyia aèria després d'una denúncia de Facua-Consumidors en Acció. L'aerolínia va decidir eliminar aquesta línia i substituir-ho per un altre prefix d'alt cost, en aquest cas el 902, que se suma a una altra línia 902 que utilitza per informar sobre vols i reserves fermes.
L'ús d'aquestes dues línies 902 ha motivat que l'entitat hagi tornat a denunciar la companyia ja que, segons recorda, es tracta d'una pràctica que vulnera la legislació vigent. Fonts de l'Agència Catalana de Consum han indicat que aquest expedient sobre Vueling encara no s'ha resolt i que recentment han rebut per part de Facua denúncies contra set companyies per utilitzar línies d'alt cost per atendre els usuaris.
Facua recorda que a l'abril del 2016 va denunciar Vueling davant l'Agència Catalana de Consum per remetre als usuaris un telèfon amb el prefix 807 per a la venda de bitllets, així com per a incidències relacionades amb compres a través de la web que no s'haguessin pogut completar. L'entitat assegura que la companyia aèria va obtenir grans ingressos gràcies a les trucades que els usuaris realitzaven a aquest 807, el cost del qual era de 0,91 euros per minut des d'un fix i d'1,27 des de mòbils, quantitats molt superiors a les quals suposa una trucada ordinària, segons apunta.
Vueling tenia operatiu aquest 807 per a la venda de passatges i a més un 902 per a informació sobre vols i reserves ja realitzades. Arran de la denúncia, l'entitat detalla que l'aerolínia va decidir eliminar aquest 807 i substituir-ho per un altre prefix, el 902, per atendre la venda telefònica de bitllets, i que se sumava a una altra línia amb el 902 que ofereix per informar sobre vols i reserves fermes.
L'ús d'aquestes dues línies 902 ha motivat que Facua hagi tornat a denunciar recentment la companyia. A més de Vueling, l'entitat assegura que ha denunciat darrerament altres 19 aerolínies per utilitzar prefixos 902 i altres telèfons d'alt cost per gestionar el seu servei d'atenció al client. De totes aquestes denúncies, concretament l'Agència Catalana de Consum ha rebut denúncies contra set companyies.
Expedient sancionador a Vueling per fer servir un 807 en el servei d'atenció al client
L'ACC ha rebut recentment denúncies contra set companyies aèries per utilitzar línies de telèfon d'alt cost per atendre els usuaris
ARA A PORTADA
Publicat el 24 d’abril de 2017 a les 13:56
Et pot interessar
-
Societat Plataforma per la Llengua i l’advocacia catalana s’uneixen per impulsar l’ús del català als jutjats
-
Societat La sacsejada nocturna que prepara Barcelona inclou obrir equipaments fins a la mitjanit
-
Societat Tres noves marques de roba sumen el català als seus productes
-
Societat El temps d'aquest dimecres 7 de maig: la inestabilitat va a la baixa