Àmplia renovació a la junta directiva del Cercle d’Economia. El virtual nou president, Juan José Brugera, únic candidat a les eleccions que celebrarà l’entitat el 12 de desembre, està dissenyant una cúpula amb molts canvis. De l'equip que liderarà el president d'Immobiliària Colonial, de moment només es coneix la meitat de la directiva, però ja es poden apuntar alguns elements interessants. Dels tres vicepresidents actuals, surten el president d’Agrolimen, Artur Carulla, i el president de Banc Sabadell, Josep Oliu. Tots dos porten anys en el pinyol de la casa. Continua Marc Puig, president executiu de l’empresa Puig.
Oliu deixa la vicepresidència, però el moviment de peces és “compensat” per l’entrada a la junta de Jaume Guardiola, el conseller delegat de Banc Sabadell, el que vol dir que l’entitat financera preserva el seu pes al Cercle. Carulla ha representat els posicionaments més clarament catalanistes dins de l’entitat, però fonts del Cercle neguen cap trasbals en la seva sortida i recorden que va ser el president d’Agrolimen un dels qui va proposar el nom de Brugera com a nou president.
L’aposta per la “tercera via”
El Cercle d’Economia no dóna per trencats tots els ponts entre Catalunya i l’Estat. Ha apostat des de sempre per una sortida política i negociada al conflicte, i ha propugnat una consulta –acordada amb l’Estat, això sí- per sortir del bloqueig. L’entrada de Cristina Garmendia, exministra de Ciència i Innovació en el govern de Rodríguez Zapatero respon a la voluntat del Cercle de seguir present en el debat polític i insistir en la seva posició de “tercera via”. Garmendia, empresària basca del sector tecnològic, presideix la Fundación España Constitucional, que aplega una quarantena d’exministres d’UCD, PSOE i PP que es resisteixen a donar per mort el model de la Constitució de 1978.
El pes del sector siderúrgic
Entre els nous fitxatges cal destacar el de Francesc Rubiralta, del grup siderúrgic Celsa. És un esdeveniment important perquè fins ara la família Rubiralta restava al marge de la participació en fòrums de la societat civil i se centrava en la tasca de direcció dels seus negocis. Celsa és una multinacional de capital familiar i una de les més fortes de l’acer a Europa i Francesc Rubiralta n’és el president i conseller delegat des de la mort del seu pare el 2010.
CaixaBank continua en el nucli dur
Uns entren i altres se’n van. Però qui es queda és Jordi Gual, president de CaixaBank des del juliol passat, quan va substituir Isidre Fainé després de dirigir durant anys el servei d’estudis de l’entitat. Gual, format a les universitats de Berkeley i de Navarra, és també professor de l’IESE.
Un altre que continua segur és el notari Juan José López Burniol, les posicions “terceristes” del qual encaixen bé en la línia defensada pel Cercle. Podria ser un dels nous vicepresidents, però aquesta carpeta encara està sent treballada amb cura per Juan José Brugera. també el fins ara president, Anton Costas, serà present a la directiva.
Juan José Brugera imposa una àmplia renovació al Cercle d'Economia
Artur Carulla i Josep Oliu “cauen” de la vicepresidència | La inclusió de l’exministra Cristina Garmendia apunta a l'aposta de l’entitat per establir ponts entre Catalunya i l’Estat
ARA A PORTADA
Publicat el 17 de novembre de 2016 a les 13:10
Actualitzat el 18 de novembre de 2016 a les 14:03
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest dilluns 26 de maig: inici de setmana amb domini del sol i ruixats anecdòtics
-
Societat Pedro de Sanpablo, l’home dels coloms
-
Societat Dos detinguts a Barcelona per robar un rellotge valorat en 42.000 euros
-
Societat Sis detinguts en un dispositiu contra els robatoris violents amb patinets elèctrics a Barcelona
-
Societat El nou reglament d'estrangeria: què canvia per a les persones que arriben a Catalunya
-
Societat Famílies migrades denuncien que la DGAIA els ha tret la tutela dels fills «per no tenir papers i per ser pobres»