
GlobaLleida ha organitzat una jornada sobre dones emprenedores Foto: GlobaLleida
Hi ha més dones que acaben els estudis universitaris que homes, concretament una relació de 60% a 40%, però aquest percentatge que es tradueix en la proporció de dones que formen part dels equips directius de les empreses. Aquesta és la principal conclusió a la que s'ha arribat aquest dimarts en l'acte que GlobaLleida a celebrat al CaixaForum sobre emprenedoria, dones i nous horitzons.
En el marc d'aquesta jornada s'ha presentat un estudi que revela que el nombre de dones als equips directius s'ha reduït a la meitat d'ençà de l'inici de la crisi econòmica. Aquesta xifra queda maquillada, però, per la tendència positiva que s'ha registrat en els darrers dos anys, on l'augment de dones emprenedores ha estat el doble que el dels homes.
Durant la jornada s'han impartit dues conferències sobre lideratge femení en el món de l'empresa i com fomentar el treball a la xarxa entre les dones treballadores. Les dues xerrades han comptat amb un centenar de persones.