La mascareta torna a ser obligatòria als centres sanitaris de Catalunya

Salut també demanarà a l’Estat que reautoritzi les baixes automàtiques com es va fer durant la pandèmia de la Covid

Publicat el 05 de gener de 2024 a les 11:19
La mascareta és obligatòria una altra vegada als centres hospitalaris de Catalunya per l'increment de casos dels virus respiratoris en les últimes setmanes. Així ho ha anunciat el Govern aquest divendres, en la mateixa línia que la Generalitat Valenciana. La resolució s’enviarà ara a tots els centres sanitaris i es publicarà al DOGC. L'executiu pretén que la mesura sigui completament efectiva aquest mateix dilluns.

[noticiadiari]2/267186[/noticiadiari]
Concretament, ha estat el conseller de Salut, Manel Balcells, qui ha fet pública la mesura amb un comunicat a la xarxa social X: "L'increment de virus respiratoris ens ha dut a decidir que a Catalunya la mascareta sigui obligatòria als centres sanitaris", ha dit.
 

Salut també ha explicat a l’ACN que en la reunió del dilluns del ple extraordinari del Consell Interterritorial del sistema de Salut, a la qual assistirà la secretària de Salut Pública, Carmen Cabezas, demanarà que l'Estat torni a permetre les baixes automàtiques i les declaracions responsables d'absència, figures que ja van funcionar durant la Covid en el marc de l'estat d'alarma i que s'han de regular en l'àmbit estatal.

En aquesta reunió de dilluns entre els responsables autonòmics i el Ministeri de Sanitat, s'estudiarà l'adopció de mesures de salut pública per mitigar la incidència de la grip durant aquest inici d'any. De fet, Sanitat recomanarà l'adopció de l'obligatorietat de la mascareta als centres sanitaris a totes les comunitats autònomes, tal com ha explicat la ministra Mónica García.