El professorat de l'escola pública catalana s'ha citat aquest dimarts a les urnes per escollir la representació sindical per als pròxims quatre anys, en un context de conflicte amb el Departament d'Educació, amb l'amenaça permanent de vagues i mobilitzacions. I els resultats tenen un nom propi, el d'USTEC. Amb 161 delegats, un menys que en els darrers comicis, el sindicat revalida el lideratge a les Juntes de personal docent -els òrgans de representació-.
L'organització que queda més reforçada és el Sindicat de Professors de Secundària (SPS), que duplica el seu pes amb 81 delegats i desbanca CCOO, que es queda amb 69, com a segona força. Una altra que creix és la CGT, la més crítica amb Educació, que passa de 24 a 43 representants. Per contra, la Intersindical passa a ser la cinquena força -fins ara, era la tercera- i perd 15 cadires per quedar-se amb 32. La segueixen l'UGT, amb 26 delegats, l'USOC, amb 6, i l'ANPE, amb 2.
Tot i que enguany la participació ha estat menor, ha caigut des del 43% fins al 38,3%, la nova conformació de l'òrgan sindical dels docents determinarà els pròxims passos del col·lectiu, amb el conflicte pel calendari escolar i les demandes d'una major dotació professorat en l'horitzó.
Més enllà de la incorporació de 3.500 nous professors a partir del mes de gener, queda pendent negociar amb el Departament encapçalat per Josep González-Cambray un calendari per revertir la resta de retallades. Entre aquestes, augmentar la inversió en educació fins al 6% del PIB català, equiparar els sous dels professors de formació professional i poder reduir en dues hores lectives l'horari dels docents majors de cinquanta anys.
La USTEC revalida la majoria entre el professorat en un context de conflicte amb Educació
Societat
El sindicat obté 161 dels 420 delegats a les Juntes de personal docent, mentre que el SPS i la CGT surten reforçats i la Intersindical perd representació
ARA A PORTADA
-
Societat Prohibit el fum a les terrasses i els anuncis de cigarretes electròniques: les claus de la nova llei antitabac Marc Orts i Cussó
-
Energia Catalunya, molt lluny de la sobirania elèctrica: el 84% del consum depèn de l'exterior Arnau Urgell i Vidal
-
-
Política Barcelona, Girona i Amposta: triple manifestació independentista per la Diada Lluís Girona Boffi
-
Política El president del Constitucional celebra l'aval europeu a l'amnistia davant Felip VI Lluís Girona Boffi
Publicat el
14 de març de 2023 a
les 21:12
Et pot interessar
-
Societat
Sense entesa en la primera reunió entre els bombers voluntaris i Interior: «Ens veurem als jutjats»
-
Societat
Barcelona anuncia tres novetats per a la circulació de motos: dues proves pilot i més espai propi als semàfors
-
Societat
Condemnats vuit independentistes per boicotejar un acte de Societat Civil Catalana
-
Societat El TEDH admet a tràmit una demanda per maltractaments a un intern del CIE de Barcelona
-
Societat Interrompuda la circulació de l’R13 i l’R14 entre Plana-Picamoixons i Lleida-Pirineus per un robatori de coure
-
Societat
Maten un home a la Barceloneta després de trencar l'ordre d'allunyament amb l'exparella
