La directora del Departament de Salut Pública i Ambient de l'Organització Mundial de la Salut (OMS), María Neira, ha assegurat aquest dimecres que la vacuna contra la Covid-19, la malaltia que provoca el nou coronavirus, no estarà disponible enguany. Ha dit, això sí, que en poques setmanes hi haurà "bones notícies" sobre els tractaments.
Neira ha assenyalat que, "potser", a principis de 2021 ja es pot comercialitzar una vacuna contra el nou coronavirus, encara que ha avisat que cal ser "realistes" i ser conscients que només queden sis mesos per a acabar l'any i que no donarà temps a desenvolupar-la.
"Enguany ho veig francament difícil per molta acceleració que hi hagi i es tingui el màxim suport per part de tots els països i de l'OMS per a obtenir-la. Hi ha molts processos que cal seguir per a assegurar-se de quan la vacuna surti al mercat sigui segura", ha recalcat la dirigent de l'organització internacional.
Ara bé, respecte als tractaments, i després que l'organisme de Nacions Unides hagi reprès les recerques amb el fàrmac hidroxicloroquina, Neira ha dit que en poques setmanes se sabrà ja si aporta o no benefici per als pacients.
[noticiadiari]2/202103[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201655[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/203385[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/203378[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/203662[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/203817[/noticiadiari]
L'OMS confirma que no hi haurà vacuna contra el coronavirus aquest any
L'organització diu, això sí, que en l'àmbit dels tractaments hi haurà aviat "bones notícies" perquè hi ha avenços importants

- Passatgers amb mascareta al metro de Barcelona. -
- Adrià Costa

- Nous descobriments contra el coronavirus -
- Getty

- -
- Albert Alemany

- El Parlament debatrà impulsar una comissió d'investigació sobre les residències -
- David Zorrakino/Europa Press

- Primer dia de platges obertes a Barcelona per practicar?hi esport -
- Albert Alemany

- 3r dia d'estat d'alarma a Vic -
- Adrià Costa
ARA A PORTADA
-
Junqueras assegura que Junts s'ha interessat per la proposta de finançament d'ERC: «És un pas endavant» Sara Escalera
-
Illa promet la «lletra petita» del finançament aviat per aplanar els pressupostos amb ERC Bernat Surroca Albet
-
-
Salvador Illa i Carles Puigdemont obriran el curs amb una reunió a Brussel·les Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Publicat el 10 de juny de 2020 a les 13:52
Et pot interessar
-
Societat Meta ha creat xatbots sexualitzats de Scarlett Johansson, Taylor Swift i altres famoses
-
Societat El temps d'aquest dimarts 2 de setembre: torna l'estabilitat
-
Societat Troben «restes humanes» en les vies d'un tren d'alta velocitat entre Madrid i Barcelona
-
Societat Quatre noves línies i una seixantena de millores: novetats a la xarxa de busos interurbans
-
Societat Demostren que els grups de suport redueixen l'estrès en cuidadors de persones amb demència
-
Societat Les carreteres catalanes més mortíferes del 2025: les tres primeres acumulen el 25% de les defuncions