L'hospital de la Vall d'Hebron se situa com a centre pioner en l'ús de tumors mirall per al tractament del càncer infantil. Aquesta tècnica consisteix a recollir una mostra del teixit tumoral del pacient i implantar-la a ratolins. El que fa que siguin tumors mirall és el fet les mostres es reprodueixen en el mateix lloc o òrgan que el tumor original. És a dir, una part del tumor del pacient s’implanta en ratolins, al mateix òrgan o zona anatòmica del tumor originari. D’aquesta manera, es poden testar possibles tractaments en els ratolins, abans que en el pacient, evitant la seva exposició a teràpies inefectives.
L'anàlisi exhaustiva dels tumors permet que els professionals puguin oferir una solució alternativa a aquells pacients que o bé estan en perill de recaiguda, o no responen als remeis actuals. A més, tal com explica la doctora Gabriella Guillén de la Unitat de Cirurgia Oncològica, "és una forma de provar noves teràpies en tumors en recaiguda o d'alt risc evitant l'exposició del pacient a fàrmacs inefectius".
A diferència dels càncers en adults, que està més associat a l'estil de vida, el càncer infantil es caracteritza per produir-se durant les primeres etapes de vida. De fet, es tracta d'una malaltia estranya, ja que sols afecta 1 de cada 7.000 menors de 15 anys. Tot i els recents avenços, el 25% dels tumors pediàtrics actualment no tenen cura. Fet que el programa Comik intenta paliar.
Més de 40 nens s'han beneficiat d'un programa pioner en el tratament del càncer infantil
Societat
L'hospital de la Vall d'Hebrón utilitza tumors mirall per oferir un tractament personalitzat als pacients
ARA A PORTADA
-
Societat Més atenció a la diversitat i reforços per a les direccions: les novetats del retorn a l'escola Gerard Mira
-
Política Sánchez descarta la participació del Marroc en la crisi de Ceuta i n'elogia la «cooperació» Oriol March
-
-
Política Junqueras exigeix a Sánchez que actuï a Ceuta i avisa: «Catalunya no pot acollir infinitament» Gerard Mira | Marc Orts i Cussó
Publicat el
13 de febrer de 2019 a
les 22:00
Et pot interessar
-
Societat
Els Mossos sospiten que la terapeuta dels Andic va fer la ruta de Montserrat 14 dies abans de la mort d'Isak
-
Societat Un robatori de cable provoca retards de 15 minuts en l’alta velocitat entre Barcelona i Madrid
-
Societat
La Generalitat no sap quants pisos protegits a Catalunya són de propietat i quants de lloguer
-
Societat
Sant Fèlix viu una diada històrica i veu descarregar el primer pilar de 9 amb folre, manilles i puntals
-
Societat
Més pressió després de tres mesos de vaga: per què dimarts poden tancar totes les biblioteques de Barcelona?
-
Societat Adif preveu recuperar l'alta velocitat entre Girona i Barcelona «a mitja tarda»
