L'hospital de la Vall d'Hebron se situa com a centre pioner en l'ús de tumors mirall per al tractament del càncer infantil. Aquesta tècnica consisteix a recollir una mostra del teixit tumoral del pacient i implantar-la a ratolins. El que fa que siguin tumors mirall és el fet les mostres es reprodueixen en el mateix lloc o òrgan que el tumor original. És a dir, una part del tumor del pacient s’implanta en ratolins, al mateix òrgan o zona anatòmica del tumor originari. D’aquesta manera, es poden testar possibles tractaments en els ratolins, abans que en el pacient, evitant la seva exposició a teràpies inefectives.
L'anàlisi exhaustiva dels tumors permet que els professionals puguin oferir una solució alternativa a aquells pacients que o bé estan en perill de recaiguda, o no responen als remeis actuals. A més, tal com explica la doctora Gabriella Guillén de la Unitat de Cirurgia Oncològica, "és una forma de provar noves teràpies en tumors en recaiguda o d'alt risc evitant l'exposició del pacient a fàrmacs inefectius".
A diferència dels càncers en adults, que està més associat a l'estil de vida, el càncer infantil es caracteritza per produir-se durant les primeres etapes de vida. De fet, es tracta d'una malaltia estranya, ja que sols afecta 1 de cada 7.000 menors de 15 anys. Tot i els recents avenços, el 25% dels tumors pediàtrics actualment no tenen cura. Fet que el programa Comik intenta paliar.
Més de 40 nens s'han beneficiat d'un programa pioner en el tratament del càncer infantil
L'hospital de la Vall d'Hebrón utilitza tumors mirall per oferir un tractament personalitzat als pacients
ARA A PORTADA
Publicat el
13 de febrer de 2019 a
les 22:00
Et pot interessar
-
Societat
Els Bombers rescaten quatre menors atrapats a l'antic hospital d'Esparreguera
-
Societat
«Si vols reduir la desigualtat, també has de posar impediments a les segones residències»
-
Societat
Cues quilomètriques a l'AP-7 per un accident i un camió avariat
-
Societat
Tornen les parteres tradicionals: «El part ha de ser una experiència vital, no un acte clínic»
-
Societat
El fenomen dels portals de subvencions: quan la transparència alimenta la demagògia
-
Societat
Barcelona descobreix una placa en memòria de Carmen de Mairena
