Musk es planteja cobrar 20 dòlars al mes als perfils verificats de Twitter

El nou propietari de la xarxa social amenaça d'acomiadar part dels seus empleats si no tenen llest el canvi per al pròxim 7 de novembre, quan es faria oficial

Publicat el 31 d’octubre de 2022 a les 13:00
El nou propietari de Twitter, el multimilionari Elon Musk, pretén elevar el cost del servei de subscripció de la xarxa social, Twitter Blue, a 19,99 dòlars al mes des dels 4,99 dòlars actuals, incloent-hi el servei de verificació de perfil, amb l'advertiment que tots aquells usuaris que actualment tenen la popular confirmació blava la perdran si no s'abonen al servei, segons The Verge.

Tal com ha assenyalat el portal especialitzat, el pla de Musk contemplaria que els usuaris verificats, que s'estima que són al voltant del mig milió, disposin de 90 dies per subscriure's al servei. Així mateix, els empleats encarregats de la nova vida de la xarxa social haurien estat advertits aquest diumenge que han de tenir llestos els canvis en la funció per al seu llançament el pròxim 7 de novembre o seran acomiadats.

Musk, que des de l'adquisició de l'empresa es descriu al seu perfil de la plataforma com a "tuiter en cap", ha indicat en algunes de les seves últimes publicacions que "Twitter crearà un consell de moderació de contingut format per persones amb punts de vista molt diversos" i ha avisat que no es prendran decisions summament importants ni es restabliran comptes abans que es reuneixi aquest consell. 

Alhora, entre diverses idees que ha desgranat també en els últims dies -com ara la possible recuperació de Vine, el servei de vídeos de curta durada que molts consideren precursor de TikTok-, l'empresari ha confirmat que "tot el procés de verificació s'està renovant en aquest moment".

[noticiadiari]2/241462[/noticiadiari]

Divendres passat, el conseller delegat de Tesla i SpaceX, Elon Musk, va completar la compra de Twitter per 44.000 milions de dòlars (una xifra similar en euros). Tot just després, va decidir prescindir dels que fins aleshores havien estat els principals directius de la xarxa social. En concret, els accionistes de la companyia han rebut 54,20 dòlars per cada acció i Twitter passa, així, a ser propietat del magnat, motiu pel qual la plataforma ha deixat de cotitzar en borsa.

[plantillavirals]