«N'estic farta!»: una noia amb mobilitat reduïda explica les dificultats per treure un bitllet de tren

Critica que és una situació molt comú en moltes botigues de la ciutat

Publicat el 04 d’abril de 2019 a les 12:25
Una veïna de Sabadell amb mobilitat reduïda, Mireia Sanz, ha aconseguit viralitzar una situació que es troba habitualment si necessita comprar un bitllet de Renfe a la popularment coneguda oficina de l'operadora a la ciutat. Denuncia que l’havien d’atendre al carrer, perquè el local no era accessible per a persones amb cadira de rodes i “l’altre dia em vaig enfadar i ho vaig publicar”, confessa.
 
Des de fa tres o quatre anys compra en aquest establiment i recorda que alguna vegada “si m’havia d’esperar molta estona, m’enviaven la informació per correu electrònic”. Sanz recalca que “no tinc res en contra del personal, del qual només tinc bones paraules” i continua, “la meva queixa és perquè no hi ha accés, no només per a persones amb mobilitat reduïda, tampoc gent gran o famílies amb cotxets de nadó”. 
Finalment, i “farta”, com assegura, ha decidit compartir a les xarxes socials aquesta situació. La sabadellenca admet que “no m’esperava aquesta reacció” i el suport rebut i etziba, “espero que serveixi perquè es posin mesures”.
 
Establiments més accessibles
 
Sanz ha assenyalat que Sabadell “està força bé” per moure’s amb cadira de rodes, “almenys per la zona on em moc”, matisa, encara que apunta “hi ha coses a millorar, com en tot”. Tanmateix, critica moltes botigues de la ciutat que no estan preparades per a clientela com ella. “N’hi ha moltes que tenen un esglaó i no hi ha rampa”, es queixa.
 
Una de les primeres alternatives que des de Renfe li van donar per “solucionar” aquesta problemàtica era anar a la renovada Sabadell Centre. “Això és des de fa una mica més d’un any”, indica i corregeix que a la flamant infraestructura “només és per a Rodalies”. De fet, actualment els transports públics ferroviaris de Sabadell tenen ascensor per accedir des del carrer a les estacions.