Catalunya és un país que té una gran quantitat de platges amb històries i anècdotes ben diferents, no obstant això, una de les més curioses és la de la platja d'Ocata, al Masnou. Ocata és un topònim enigmàtic a primer cop d'ull, que amaga darrere un dels episodis més interessants del Maresme. La teoria més acceptada és que el nom d'Ocata, prové d'uns mariners que venien del poble costaner de Leucata, a Occitània.
Segons aquesta hipòtesi, durant la Guerra dels Segadors, uns vaixells provinents d’aquesta ciutat van estar esperant ordres ancorats a una platja del Masnou durant un llarg període de temps. Els plans dels mariners de la tripulació, però, van canviar quan van saber que Leucata quedava sota el domini de la corona francesa amb el Tractat dels Pirineus. Aleshores, van decidir quedar-se a viure al Masnou, que llavors pertanyia al municipi de Teià, i van fundar un barri a prop de la platja que, segons la teoria, podria haver rebut el nom de la seva ciutat d'origen. Un nom que, amb el temps, va evolucionar fins a "Ocata".
Una altra teoria sobre l'origen d'aquest topònim és que provingui de la deessa grega Hècate, associada amb la bruixeria, la màgia, la Lluna, la llum i els fantasmes. Aquesta especulació, però, no té gaire fonament i sembla poc plausible. Sigui com sigui, a Ocata ja ningú li traurà la descripció de ser el barri dels mariners i les bruixes.