Arriba l'hivern i, de la mà, els virus respiratoris. Enguany, una triple amenaça ha posat en escac el sistema sanitari català, amb el retorn de la grip i la bronquiolitis, i un increment de casos de Covid. Si bé, el fred, per si sol, no provoca cap malaltia. Ara, investigadors de la Universitat d'Harvard han trobat la resposta a aquesta qüestió: el mecanisme de defensa de l'organisme humà perd eficàcia quan baixen les temperatures.
Un equip encapçalat per Benjamin Bleier ha elaborat un estudi, que s'ha publicat al Journal of Allergy and Clinical Immunology, que demostra que les vesícules que s'alliberen a l'interior del nas per lluitar contra els virus són menys eficaces quan l'aire és fred. Es tracta de la demostració que la variació estacional pel que fa a les infeccions respiratòries respon a causes biològiques.
A partir de cèl·lules i teixit nasal recollit de diversos pacients malalts i de voluntaris sans, els investigadors de Harvard han descobert que el coronavirus i el rinovirus -que provoca el refredat comú- poden ingressar al cos humà amb més facilitat quan les temperatures oscil·len entorn els 4,5 graus. A aquesta temperatura, la quantitat de vesícules secretades per les cèl·lules del nas disminueix un 42%.
[noticiadiari]2/251734[/noticiadiari]
Fins ara, es creia que el comportament diferent de les persones en funció del temps era el causant d'aquestes variacions. Quan fa fred, acostumem a socialitzar en espais tancats i protegits de les inclemències meteorològiques, mentre que quan fa calor, gaudim del temps a l'aire lliure, amb les implicacions per a la transmissibilitat dels virus que això té. Si bé, l'explicació pel major nombre de refredats a l'hivern no té una causa sociològica, sinó biològica.
[plantillavirals]
Per aquest motiu ens refredem més a l'hivern, segons un estudi de Harvard
Amb la caiguda de les temperatures, les vesícules del nas que lluiten contra els virus perden eficàcia
- -
- Pixabay
ARA A PORTADA
Publicat el 23 de gener de 2023 a les 21:59
Et pot interessar
-
Societat
El temps d'aquest dijous 30 d'octubre de 2025: núvols arreu i pluja a tres comarques
-
Societat
Almenys 69 persones sense llar han mort aquest any a Barcelona, segons la Fundació Arrels
-
Societat
L'Hospitalet també eliminarà tots els pisos turístics: cinquè municipi metropolità a prohibir-los
-
Societat
Nou rumb a la Mina amb els reallotjaments del bloc Venus i un pla 2030 per al barri
-
Societat
La Unió Europea assegura que continuarà donant suport a la reconstrucció al País Valencià un any després de la dana
-
Societat
Els treballadors del metall col·lapsen les entrades de Barcelona el primer dia de vaga
