La regidora de Seguretat de l'Ajuntament de Barcelona, Assumpta Escarp, ha admès aquest dijous que els robatoris violents han augmentat, i ha explicat que ja ha comunicat la preocupació del consistori al conseller d'Interior, Felip Puig.
Escarp ha subratllat que l'increment s'ha produït malgrat que el 2010 s'ha tancat amb millors dades de seguretat que el 2009, però ha traslladat aquesta qüestió a la taula de coordinació policíaca perquè els robatoris violents generen "alarma social".
Els Mossos d'Esquadra, però, no comparteixen aquesta visió i asseguren que no és cert aquest augment del nombre de robatoris amb violència. Per justificar-ho, han aportat dades que mostren que a l'àrea metropolitana de Barcelona l'any passat hi va haver un 20 per cent menys de robatoris violents en domicilis particulars que l'any anterior. En l'àmbit de tot Catalunya, els atracaments en bancs van baixar un 50 per cent, i en joieries, van augmentar un 30 per cent.
La divergència opinions es podria explicar per la reducció d'efectius que patirà la ciutat amb uns 200 efectius menys per a la propera promoció. Un fet que el consistori no veu amb bons ulls.
Preocupació per l'increment de robatoris violents a Barcelona
Els Mossos d'Esquadra contradiuen la versió del consistori
ARA A PORTADA
-
-
L'oest de la península encara crema: més de 200.000 hectàrees calcinades en una setmana Neus Climent
-
I ara un pacte d'estat? Els incendis tornen la crisi climàtica al primer pla amb els deures per fer Sara Escalera
-
El Govern envia mig centenar de bombers, catorze mitjans terrestres i tres d'aeris als incendis de l'Estat Redacció
-
Junqueras adverteix els socialistes que s'han «situat a anys llum» de l'aprovació d'uns pressupostos Sara Escalera
Publicat el 27 de gener de 2011 a les 16:37
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest dimarts 19 d'agost: l'alerta per pluges es manté en una vintena de comarques
-
Societat Alerta de Protecció Civil per als peregrins del Camí de Sant Jaume
-
Societat Nous detalls sobre l'incendi del carrer Verdi a la festa major de Gràcia
-
Societat Una coneguda marca de roba incorpora el català a l'etiquetatge
-
Societat La Guàrdia Urbana desallotja una quarantena de persones sensesostre del parc de l'estació del Nord
-
Societat Descobreixen un cultiu de marihuana arran d'un incendi en una casa de Tordera