Espanya sempre ha tingut problemes “territorials”, fins al punt que es venia colònies i, a sobre no les cobrava. Així ho indica el Museu d'Història de Florida que recorda a través d'una exposició permanent i que destaca aquests dies per la commemoració del 195è aniversari de la venda de la colònia espanyola als Estats Units.
De fet, la signatura del Tractat d'Adams-Onís es va signar el 22 de febrer de 1819 però no va entrar en vigor fins el 10 de juliol de 1821. El Tractat de cessió i venda de la sobirania espanyola el va signar el ministre de Relacions Exteriors de la corona espanyola, Luis de Onís, i el llavors secretari d'Estat dels EUA, John Quincy Adams.
Els Estats Units van comprar a Ferran VII la colònia per cinc milions de dòlars, i es comprometien a respectar l'estat de Texas, -que posteriorment també van annexionar-. Ara bé, els cinc milions de dòlars mai van arribar a les arques del regne espanyol perquè els EUA els va fer servir per saldar i en compensació del deute que tenia contra Espanya.
Quan Espanya es venia les colònies i, a sobre, no cobrava
Aquest dissabte es van celebrar 195 anys de la venda de l'actual estat nord-americà de Florida als EUA
ARA A PORTADA
Publicat el 23 de febrer de 2014 a les 18:01
Et pot interessar
-
Societat Catalanofòbia en un bar de Barcelona: «Res de català, no m'agrada»
-
Societat Jordi Puigdevall, prior de Montserrat: «La visita dels reis va crear tensió, però la nostra màxima és acollir tothom»
-
Societat Quins són els impostos que generen més frau fiscal?
-
Societat Una «Kiss Cam» descobreix la infidelitat d'un reconegut empresari en un concert de Coldplay
-
Societat La població menor de 16 anys cau per sota del 15% a Catalunya
-
Societat Àngel Llàcer obre l’Orgull barceloní: «Ser diferent no és un perill, és una riquesa»