Espanya sempre ha tingut problemes “territorials”, fins al punt que es venia colònies i, a sobre no les cobrava. Així ho indica el Museu d'Història de Florida que recorda a través d'una exposició permanent i que destaca aquests dies per la commemoració del 195è aniversari de la venda de la colònia espanyola als Estats Units.
De fet, la signatura del Tractat d'Adams-Onís es va signar el 22 de febrer de 1819 però no va entrar en vigor fins el 10 de juliol de 1821. El Tractat de cessió i venda de la sobirania espanyola el va signar el ministre de Relacions Exteriors de la corona espanyola, Luis de Onís, i el llavors secretari d'Estat dels EUA, John Quincy Adams.
Els Estats Units van comprar a Ferran VII la colònia per cinc milions de dòlars, i es comprometien a respectar l'estat de Texas, -que posteriorment també van annexionar-. Ara bé, els cinc milions de dòlars mai van arribar a les arques del regne espanyol perquè els EUA els va fer servir per saldar i en compensació del deute que tenia contra Espanya.
Quan Espanya es venia les colònies i, a sobre, no cobrava
Aquest dissabte es van celebrar 195 anys de la venda de l'actual estat nord-americà de Florida als EUA
ARA A PORTADA
Publicat el 23 de febrer de 2014 a les 18:01
Et pot interessar
-
Societat Bonet lamenta el manteniment de la vaga de socorristes en un moment «crític» i apel·la a la «responsabilitat»
-
Societat Dos turistes de 18 anys apallissen un avi i el seu net a Mallorca
-
Societat Els socorristes de Barcelona mantenen la vaga després de rebutjar la nova proposta de l’Ajuntament
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 9 i 10 d'agost
-
Societat Detenen dues persones que havien marcat uns pisos a Sant Gervasi per entrar a robar
-
Societat El temps d'aquest divendres 8 d'agost: estabilitat abans d'un nou augment de les temperatures