Respecte al preu, l'estudi ha detallat que un 87% d'enquestats consideren molt o força important el preu que s'ha de pagar pel producte i un 40% dona molta importància al fet que tingui algun descompte.
La proximitat també és un dels factors més importants pels catalans. Gairebé la meitat dels compradors ho valoren en les seves compres i, al voltant de set de cada deu consumidors consideren que l'idioma de l'etiqueta és força o molt important.
Què preocupa als consumidors?
L'estudi, que s'ha elaborat a partir d'entrevistes telefòniques a 1.000 persones durant el novembre de 2022, ha revelat que la publicitat enganyosa és la pràctica comercial que més preocupa a la ciutadania. Gairebé la meitat dels consumidors ha reconegut que ha estat víctima d'aquest perill.Hi ha una altra qüestió que també angoixa a aquells que compren. A un 45% dels enquestats els preocupen els augments injustificats de preu; a un 43% els problemes relacionats amb l'atenció postvenda; a un 40% els enganys i a un 31% la inclusió de clàusules abusives en els contractes.
Quant als sectors, la pujada de preus a l'energètic és la principal preocupació, ja que angoixa al 78,5% de consumidors. Seguidament, l'estudi mostra que els canvis no autoritzats de tarifes preocupa a un 44,4% i la manca d'atenció presencial a un 35,8%. Pel que respecta als serveis bancaris, els consumidors es preocupen sobretot pel cobrament de comissions (49,7%), la manca d'oficines (45,6%) o els horaris d'atenció presencial (44%).