Què és el que més valoren els catalans a l'hora de comprar?

Set de cada deu persones considera que l'idioma de l'etiqueta del producte és força o molt important, segons una enquesta de l'Agència Catalana del Consum

Publicat el 23 d’agost de 2023 a les 09:43
Quan és l'hora de comprar qualsevol producte, tothom té en compte algun factor que l'ajuda a decidir-se: el preu, la marca, l'estètica, l'origen del producte... Segons l'Agència Catalana del Consum, el preu i el fet que el producte sigui de proximitat són els dos elements que més valoren els catalans a l'hora de comprar. 

Respecte al preu, l'estudi ha detallat que un 87% d'enquestats consideren molt o força important el preu que s'ha de pagar pel producte i un 40% dona molta importància al fet que tingui algun descompte

La proximitat també és un dels factors més importants pels catalans. Gairebé la meitat dels compradors ho valoren en les seves compres i, al voltant de set de cada deu consumidors consideren que l'idioma de l'etiqueta és força o molt important
 

Què preocupa als consumidors?

L'estudi, que s'ha elaborat a partir d'entrevistes telefòniques a 1.000 persones durant el novembre de 2022, ha revelat que la publicitat enganyosa és la pràctica comercial que més preocupa a la ciutadania. Gairebé la meitat dels consumidors ha reconegut que ha estat víctima d'aquest perill

Hi ha una altra qüestió que també angoixa a aquells que compren. A un 45% dels enquestats els preocupen els augments injustificats de preu; a un 43% els problemes relacionats amb l'atenció postvenda; a un 40% els enganys i a un 31% la inclusió de clàusules abusives en els contractes

Quant als sectors, la pujada de preus a l'energètic és la principal preocupació, ja que angoixa al 78,5% de consumidors. Seguidament, l'estudi mostra que els canvis no autoritzats de tarifes preocupa a un 44,4% i la manca d'atenció presencial a un 35,8%. Pel que respecta als serveis bancaris, els consumidors es preocupen sobretot pel cobrament de comissions (49,7%), la manca d'oficines (45,6%) o els horaris d'atenció presencial (44%).